TEMATY KOMPLEKSOWE :

  • Jesteśmy Polakami nasza Ojczyzna to Polska 02.05 – 06.05
  • Z biegiem Wisły – Kraków 05 – 13.05
  • Majowa łąka 16.05 – 20.05
  • Cudownych rodziców mam 23.05 – 27.05
  • Świętujemy Dzień Dziecka 30.05 – 03.06

CELE OPERACYJNE:

  • zna znaczenie słów: ojczyzna, godło;
  • kształtuje poczucie tożsamości narodowej;
  • kształtuje poprawność wymowy poprzez ćwiczenia artykulacyjne
  • wypowiada się pełnymi zdaniami na jej temat;
  • zna historię powstania państwa polskiego.
  • śpiewa  hymn Polski;
  • rytmicznie klaszcze podczas słuchania hymnu z jednoczesną recytacją tekstu;
  • wystukuje przy pomocy grzechotek rytm hymnu.
  • zna legendę związaną z miastem Kraków,
  • rozumie znaczenie nowo poznanych słów związanych z wysłuchaną legendą,
  •  uważnie słucha tekstu przedstawionego przez nauczycielkę,
  • rozróżnia dobre i złe zachowania bohaterów.
  • potrafi wskazać położenie Krakowa na mapie Polski,
  •  potrafi wypowiedzieć się na temat treści legendy,
  • potrafi rozpoznać i nazwać najważniejsze zabytki Krakowa,
  • potrafi współpracować z innymi dziećmi z grup
  • uściślenie wiadomości o środowisku przyrodniczym łąka i jej mieszkańcach,
  • kształtowanie umiejętności wypowiadania się na temat obrazków, rozwijanie aktywności twórczej poprzez ekspresję słowną i ruchową,
  • poznawanie możliwości wykorzystania własnego ciała do ćwiczenia kompozycji ruchowych z towarzyszeniem muzyki.
  • wie, co to znaczy „z czegoś rezygnować dla kogoś”,
  • potrafi wypowiedzieć się o uczuciach do rodziców,
  • tworzyć mapę pojęciową za pomocą rysunków-symboli, rozumieć sens  symboli,
  • wytłumaczyć co oznacza słowo „rodzina”,
  • wymienić członków rodziny i ich imiona.
  • potrafi zaprezentować własne umiejętności: wokalne, recytatorskie, aktorskie, taneczne i techniczne,
  • bierze udział w zabawach sportowych,
  • wzmacnia więź uczuciową z rodziną,
  • kulturalnie zachowuje się w czasie występów, pełni rolę współgospodarza placówki.
  • dokonać operacji myślowych w zakresie liczenia i przeliczania do 5 i dalej,
  • podać liczbę mniejszą lub większą od podanej.
  • potrafi stosować liczebniki porządkowe podczas numerowania odpowiednich pięter w windzie,
  • rozpoznawać cyfry i dopasowywać je do odpowiedniej ilości liczmanów
  • doskonalenie umiejętności przeliczania liczebnikami głównymi i porządkowymi,
  • porównywania, elementów w zbiorach w zakresie 6,
  •  utrwala pojęcia „para, tyle samo, mniej, więcej”.
  • kształtuje zwinność poprzez przechodzenie przez otwory różnej wielkości oraz pod przeszkodami;
  • prawidłowo porusza się na czworakach;
  • wykonuje skłony w przód z szarfą w rękach
  • ćwiczy duże grupy mięśniowe; ćwiczy mięśnie grzbietu
  • prawidłowo porusza się na czworakach;  porusza się w określonej przestrzeni bez potrącania innych;  rozwija zmysł równowagi
  • tańczy w parach po kole,
  • prawidłowo reaguje na muzykę, słucha poleceń nauczyciela, potrafi wykonać odpowiednie figury taneczne.

 

 

Skip to content