LISTOPAD – TEMATY KOMPLEKSOWE:

  1. CO POWINIENEM WIEDZIEĆ O POLSCE?
  2. ZDROWIE NASZYM SKARBEM
  3. MISIOWA WYSPA TALENTÓW- MODUŁ II

(Udział w Ogólnopolskim Projekcie Edukacyjnym Mały Miś)

  1. CO UŁATWIA PRACĘ W DOMU?

CELE OPERACYJNE:

Dziecko:

– określa swój nastrój

– wysłuchuje Legendy o złotej kaczce, w opracowaniu Marzeny Czarnowskiej-Mazurek, i opowiadania Klaudii Cebuli Opowieść o Polsce, której nie było

− bierze udział w zabawie z wykorzystaniem rymowanki

− wypowiada się na temat: Czym jest szczęście?

− poznaje literę t, T: małą i wielką, drukowaną i pisaną

− wysłuchuje piosenki Wycieczka do muzeum i ją śpiewa

− poznaje cyfrę 6

− zapoznaje się z potrawami regionalnymi

− przypomina sobie podstawowy krok poloneza i go tańczy

− zapoznaje się z kulturą ludową

− wykonuje pracę plastyczną ilustrowaną utworem Fryderyka Chopina

− zapoznaje się z wyglądem strojów ludowych

− rozpoznaje emocje

− mówi o znanych Polkach i Polakach

− dowiaduje się, jakie osiągnięcia mają wielcy Polacy

− wykonuje własny kalejdoskop

− dowiaduje się, czym jest niepodległość

− wykonuje pracę plastyczną Narodowe Święto Niepodległości

− rozwija umiejętność tworzenia kodu.

− wysłuchuje opowiadanie Agaty Widzowskiej Najlepszy lekarz na świecie

− słucha uważnie wierszy: Laury Łącz Zdrowe odżywianie, Agaty Widzowskiej Najlepszy lekarz na świecie i Jadwigi Koczanowskiej Katar

− poznaje literę d, D, l ,L: małą i wielką, drukowaną i pisaną

− wysłuchuje i uczy się piosenki Żyj zdrowo

− poznaje figurę geometryczną – prostokąt

− rozwiązuje zagadki

− utrwala wiedzę na temat znaczenia ruchu w życiu człowieka

− wypowiada się na temat zdrowego odżywiania

− utrwala nazwy specjalizacji lekarskich

− dowiaduje się, na czym polega praca lekarzy różnych specjalizacji

− utrwala prawidłowy sposób mycia rąk

− wykonuje ćwiczenia utrwalające poznane litery

− bierze udział w eksperymencie ;

− utrwala wiedzę na temat praw i obowiązków dzieci

− wykonuje pracę plastyczną Międzynarodowy Dzień Praw Dziecka − bierze udział w zabawach integrujących grupę;

− wysłuchuje opowiadania Barbary Szelągowskiej Domowy konkurs talentów

− poznają literę k, K: małą i wielką, drukowaną i pisaną

− rozwiązuje zagadki o urządzeniach elektrycznych

− wyznacza część wspólną zbiorów

− wypowiada się na temat domowych obowiązków

− porównuje urządzenia z dawnych lat i współczesne

− poszerza słownictwo dotyczące urządzeń elektrycznych

− rozwija myślenie twórcze

− wykonuje pracę plastyczną Urządzenia w przyszłości

− wykonuje ćwiczenia utrwalające znajomość poznanych liter

− zdobywa informacje na temat nowoczesnych technologii

− doceniania pracę i wysiłek innych ludzi, którzy dzielą się swoimi umiejętnościami i talentami- zarówno w ramach swych profesji, jak i na co dzień w relacjach domowych, rodzinnych, przyjacielskich , sąsiedzkich i językowych itp.

− wie, że każdy z nas ma swoje mocne strony, zainteresowania i pasje i warto je rozwijać.

– WIERSZ DO NAUKI  : „Ojczyzna” – W. Domeradzki, „Katechizm polskiego dziecka” W. Bełza

– PIOSENKA DO NAUKI  :  „Szara piechota”; Przybyli ułani pod okienko”

WAŻNE WYDARZENIA W GRUPIE:

09.11.2023 – Europejski Dzień Wynalazcy

10.11.2023- Akademia z Okazji Święta Niepodległości

29.11.2023 -Andrzejki w naszej grupie Pszczółek

 

Skip to content