LISTOPAD – TEMATY KOMPLEKSOWE:
- CO POWINIENEM WIEDZIEĆ O POLSCE?
- ZDROWIE NASZYM SKARBEM
- MISIOWA WYSPA TALENTÓW- MODUŁ II
(Udział w Ogólnopolskim Projekcie Edukacyjnym Mały Miś)
- CO UŁATWIA PRACĘ W DOMU?
CELE OPERACYJNE:
Dziecko:
– określa swój nastrój
– wysłuchuje Legendy o złotej kaczce, w opracowaniu Marzeny Czarnowskiej-Mazurek, i opowiadania Klaudii Cebuli Opowieść o Polsce, której nie było
− bierze udział w zabawie z wykorzystaniem rymowanki
− wypowiada się na temat: Czym jest szczęście?
− poznaje literę t, T: małą i wielką, drukowaną i pisaną
− wysłuchuje piosenki Wycieczka do muzeum i ją śpiewa
− poznaje cyfrę 6
− zapoznaje się z potrawami regionalnymi
− przypomina sobie podstawowy krok poloneza i go tańczy
− zapoznaje się z kulturą ludową
− wykonuje pracę plastyczną ilustrowaną utworem Fryderyka Chopina
− zapoznaje się z wyglądem strojów ludowych
− rozpoznaje emocje
− mówi o znanych Polkach i Polakach
− dowiaduje się, jakie osiągnięcia mają wielcy Polacy
− wykonuje własny kalejdoskop
− dowiaduje się, czym jest niepodległość
− wykonuje pracę plastyczną Narodowe Święto Niepodległości
− rozwija umiejętność tworzenia kodu.
− wysłuchuje opowiadanie Agaty Widzowskiej Najlepszy lekarz na świecie
− słucha uważnie wierszy: Laury Łącz Zdrowe odżywianie, Agaty Widzowskiej Najlepszy lekarz na świecie i Jadwigi Koczanowskiej Katar
− poznaje literę d, D, l ,L: małą i wielką, drukowaną i pisaną
− wysłuchuje i uczy się piosenki Żyj zdrowo
− poznaje figurę geometryczną – prostokąt
− rozwiązuje zagadki
− utrwala wiedzę na temat znaczenia ruchu w życiu człowieka
− wypowiada się na temat zdrowego odżywiania
− utrwala nazwy specjalizacji lekarskich
− dowiaduje się, na czym polega praca lekarzy różnych specjalizacji
− utrwala prawidłowy sposób mycia rąk
− wykonuje ćwiczenia utrwalające poznane litery
− bierze udział w eksperymencie ;
− utrwala wiedzę na temat praw i obowiązków dzieci
− wykonuje pracę plastyczną Międzynarodowy Dzień Praw Dziecka − bierze udział w zabawach integrujących grupę;
− wysłuchuje opowiadania Barbary Szelągowskiej Domowy konkurs talentów
− poznają literę k, K: małą i wielką, drukowaną i pisaną
− rozwiązuje zagadki o urządzeniach elektrycznych
− wyznacza część wspólną zbiorów
− wypowiada się na temat domowych obowiązków
− porównuje urządzenia z dawnych lat i współczesne
− poszerza słownictwo dotyczące urządzeń elektrycznych
− rozwija myślenie twórcze
− wykonuje pracę plastyczną Urządzenia w przyszłości
− wykonuje ćwiczenia utrwalające znajomość poznanych liter
− zdobywa informacje na temat nowoczesnych technologii
− doceniania pracę i wysiłek innych ludzi, którzy dzielą się swoimi umiejętnościami i talentami- zarówno w ramach swych profesji, jak i na co dzień w relacjach domowych, rodzinnych, przyjacielskich , sąsiedzkich i językowych itp.
− wie, że każdy z nas ma swoje mocne strony, zainteresowania i pasje i warto je rozwijać.
– WIERSZ DO NAUKI : „Ojczyzna” – W. Domeradzki, „Katechizm polskiego dziecka” W. Bełza
– PIOSENKA DO NAUKI : „Szara piechota”; Przybyli ułani pod okienko”
WAŻNE WYDARZENIA W GRUPIE:
09.11.2023 – Europejski Dzień Wynalazcy
10.11.2023- Akademia z Okazji Święta Niepodległości
29.11.2023 -Andrzejki w naszej grupie Pszczółek