TEMATY KOMPLEKSOWE
1. WIOSNA W OGRODZIE
2. BAJKI I BAŚNIE
3. DBAMY O ZIEMIĘ
4. JESTEM POLAKIEM I EUROPEJCZYKIEM
CELE OPERACYJNE
– rozpoznaje i nazywa narzędzia ogrodnicze
– nazywa czynności wykonywane w ogrodzie
– zauważa zmiany w wyglądzie obserwowanych roślin
– wypowiada się na temat wiosennych kwiatów (nazwa, kolor…)
– samodzielnie wykonuje prace plastyczne lub z niewielką pomocą
– układa z figur geometrycznych kwiaty – rozpoznaje i nazywa figury
– wie na czym polega zdrowe odżywianie
– wyjaśni pojęcie nowalijki
– bawi się w sposób bezpieczny na placu zabaw
– wypowiada się na określone tematy
– układa historyjkę obrazkową
– wie, że nie należy rozmawiać z obcymi
– koloruje farbami folię bąbelkową
– tańczy do muzyki
– nazywa słyszane dźwięki
– interesuje się książeczkami
– rozumie pojęcia: miłość, dobroć, zło
– wie jak wygląda globus
– wie co to jest ekologia
– wie, że należy dbać o przyrodę
– porównuje wielkość i posługuje się określeniami duży- mały
– zna wygląd i nazwy owadów
– wie, że należy je chronić, szczególnie pszczoły
– łączy klocki tworząc budowle
– przelicza, koloruje
– wie na czym polega segregowanie śmieci
– dba o czystość otoczenia
– segreguje przygotowane śmieci
– bawi się zgodnie z własnymi zainteresowaniami
– zna nazwę swojego miejscowości i kraju
– zna symbole narodowe Polski (godło, flaga, hymn)
– rozpoznaje i nazywa symbole
– wie, że jest Polakiem i mówi w języku polskim
– Śpiewa pierwszą zwrotkę Hymnu Polski
– „Bajeczki” – piosenka do nauki
– „Mały ekolog” – wiersz do nauki
– Udział w ogólnopolskim projekcie ,,MAŁY MIŚ W ŚWIECIE WIELKIEJ LITERATURY” moduł I (realizacja projektu od 02 października 2023 do 24 maja 2024)
– Udział w projekcie ,,Z KICIĄ KOCIĄ MALUCHY ZAMIENIAJĄ SIĘ W ZUCHY”