TEMATY KOMPLEKSOWE:

  1. MAMY RÓŻNE CHARAKTERY (02.04.2024 – 05.04.2024)
  1. WIOSNA NA WSI (08.04.2024- 12.04.2024)
  1. DBAMY O PRZYRODĘ (15.04.2024- 22.04.2024)
  1. POLSKA – MOJA OJCZYZNA (23.04.2024- 30.04.2024)

 

Zalecane warunki i sposób realizacji na miesiąc kwiecień 2024

  • Kształcenie umiejętności dodawanie i odejmowanie w zakresie 10 z wykorzystaniem palców lub innych zbiorów zastępczych; rozwijanie umiejętności stosowania liczebników porządkowych,
  • rozwijanie sprawności fizycznej, uświadamianie korzyści, jakie niesie za sobą ruch.
  • rozwijanie percepcji słuchowej,; rozwijanie słuchu fonematycznego,
  • rozpoznawanie i nazywanie poznanych liter: ł, Ł; h, H;f, F; ż, Ż; wyodrębnianie w słowach głosek: w wygłosie, nagłosie, śródgłosie;
  • nabywanie płynności ruchów rąk (np. w toku swobodnych ruchów tanecznych, gimnastycznych ćwiczeń ramion, zadań plastycznych wymagających zamalowania dużych przestrzeni kartki); rozwijanie koordynacji ruchowo-słuchowo-wzrokowej.
  • improwizowanie ruchowe do dowolnej muzyki;
  • samodzielne używanie wybranych narzędzi, przyborów, wybieranie materiałów, organizowanie sobie stanowiska pracy i porządkowanie go po zakończonej pracy.
  • podejmowanie prób posługiwania się przyborami i narzędziami zgodnie z ich przeznaczeniem oraz w sposób twórczy;
  • samodzielne układanie opowiadań; sprawne posługiwanie się mową w różnych sytuacjach; dbałość o posługiwanie się poprawną mową pod względem artykulacyjnym;
  • formułowanie dłuższych wypowiedzi na ważne tematy, samodzielne werbalizowanie własnych potrzeb i decyzji;
  • formułowanie dłuższych wypowiedzi na dowolny temat; rozwijanie mowy,
  • wyodrębnianie zdań w wypowiedziach, liczenie ich, układanie wypowiedzi, np. na temat obrazka, składającej się z określonej liczby zdań;
  • liczenie głosek w słowach; układanie słów rozpoczynających się, kończących się daną głoską.
  • śpiewanie piosenek z akompaniamentem muzycznym; improwizowanie ruchowe dowolnej muzyki;
  • uczestniczenie w zabawach konstrukcyjno-technicznych, wykorzystujących doświadczenia zbierane podczas poznawania środowiska technicznego, np. składanie zabawek z oddzielonych części, budowanie różnych konstrukcji z klocków; przeżywanie radości
    z pozytywnych efektów swoich działań.
  • inicjowanie różnego rodzaju zabaw z wykorzystaniem pomysłów dzieci, uświadamianie sobie podczas zabawy jej efektów końcowych;
  • rozwijanie myślenia logicznego poprzez analizowanie, syntetyzowanie, porównywanie, klasyfikowanie; rozwiązywanie zagadek logicznych (sylogizmów); słuchanie zdań prawdziwych i fałszywych, ocenianie ich wartości logicznej (np. poprzez wykonywanie określonych ruchów);
  • różnicowanie stron ciała – prawej i lewej;
  • porównywanie objętości cieczy;
  • zwracanie uwagi na zmiany objętości podczas dolewania lub odlewania cieczy;
  • mierzenie objętości cieczy przy zastosowaniu takiej samej miary, np. nalewanie odmierzonej kubkiem cieczy do różnych słoików; próby wyjaśniania, dlaczego poziom cieczy w poszczególnych słoikach jest różny;
  • rysowanie literopodobnych szlaczków na dużych płaszczyznach i w liniaturze;
  • rozwijanie zainteresowania podejmowaniem prób pisania.
  • samodzielne wykonywanie różnych czynności rozwijających poczucie odpowiedzialności za powierzone zadanie- pełnienie funkcji dyżurnych;
  • wskazywanie zawodów zaangażowanych w powstawanie produktów codziennego użytku;
  • poznawanie roli drzew w życiu ludzi i zwierząt;
  • poznanie sposobów dbania o środowisko: oczyszczanie wody, zakładanie filtrów na kominy fabryczne, karanie za łamanie praw przyrody; przypomnienie zasad segregowania śmieci,
  • zapoznanie z zawodem urzędnika;
  • wskazywanie lokalizacji miejsca swojego zamieszkania na mapie Polski;
  • poznanie zapisu nazwy swojej miejscowości;
  • nazywanie największych rzek – Wisły i Odry, morza – Bałtyku, gór – Tatr – oraz większych miast Polski;
  • poznawanie ważniejszych wydarzeń z życia Polski, np. wejście Polski do Unii Europejskiej;
  • poznawanie imion i nazwisk znanych Polaków, np. Fryderyka Chopina, Mikołaja Kopernika oraz ważniejszych pomników polskiej historii, np. Zamku Królewskiego w Warszawie;
  • wyjaśnianie wieloznaczności słowa dom;
  • wskazywanie Polski na mapie Europy, nazywanie jej sąsiadów;