TEMATY KOMPLEKSOWE
1. JESIEŃ W PARKU I W LESIE
2. ZWIERZĘTA JESIENIĄ
3. MOJA RODZINA I MÓJ DOM
4. DOMOWI ULUBIEŃCY
5. KOLORY WOKÓŁ NAS
CELE OPERACYJNE
– wypowiada się prostymi zdaniami na określony temat,
– słucha opowiadania.
– przelicza w zakresie czterech,
– wie, że są grzyby jadalne i trujące.
– zaznacza pierwszą miarę taktu,
– uczestniczy w zabawach przy piosence.
– wykonuje ćwiczenia z przyborem gimnastycznym,
– aktywnie uczestniczy w ćwiczeniach ruchowych.
– wykonuje pracę plastyczną,
– wypowiada się na temat reprodukcji malarskich.
– wie, w jaki sposób wybrane zwierzęta przygotowują się do zimy, wie, jak żyje i jak przygotowuje się do zimy jeż.
– segreguje przedmioty do odpowiednich szarf według instrukcji nauczyciela,
– zapamiętuje układy elementów.
– potrafi rozpoznać trójkąt wśród innych kształtów,
– nazywa członków rodziny
– zna kolory i je rozpoznaje w otoczeniu
– wymieni nazwy kolorów po zmieszaniu niektórych barw
– wymieni kolory tęczy
– potrafi wymienić nazwy zwierząt domowych.
– wie,co to jest schronisko dla zwierząt
– recytuje wiersz ,,Jeż” Iwony Sallach
– śpiewa piosenkę ,,Kolorowe liście “
– Rozpoczęcie projektu ,,Mały Miś w Świecie Wielkiej Literatury”, moduł II: SENSOMIŚ – od 07.10.2024 do 20.12.2024;
– Rozpoczęcie projektu: „Z Fenkiem w świecie wartości i emocji” – projekt edukacyjny wspierający rozwój społeczny i emocjonalny dzieci w wieku przedszkolnym, w oparciu o serię książek „Przygody Fenka”. Październik – „Szacunek”
• czym jest szacunek, komu lub czemu okazujemy szacunek
• szacunek jako grzeczność, dobre maniery – używanie magicznych słów
• szacunek do osób starszych, inności/odmienności, osób niepełnosprawnych
– Wprowadzenie wyrazów ( wyrazów z obrazkami) do nauki czytania globalnego:dom,auto, usta; but, lek, woda; las, pan, pani; kot, lala, jajo
– Zorganizowanie konkursu plastycznego dla przedszkola ,,Kapelusz Pani Jesieni” oraz prezentacja kapeluszy przed całym przedszkolem.