Rozpoczynamy udział w projekcie: ,,MAŁY MIŚ W ŚWIECIE WIELKIEJ LITERATURY” – moduł nr 2 ,,SENSOMIŚ”.   Czas trwania projektu od 07.10.2024 do 20.12.2024;

Przedszkole realizuje kierunki polityki oświatowej MEN:
1. edukacja prozdrowotna w szkole – kształtowanie zachowań służących zdrowiu, rozwijanie sprawności fizycznej i nawyku aktywności ruchowej, nauka udzielania pierwszej pomocy;
2. szkoła miejscem edukacji obywatelskiej, kształtowania postaw społecznych i patriotycznych, odpowiedzialności za region i ojczyznę;
3. wspieranie dobrostanu dzieci i młodzieży, ich zdrowia psychicznego; rozwijanie u uczniów i wychowanków empatii i wrażliwości na potrzeby innych; podnoszenie jakości edukacji włączającej i umiejętności pracy z zespołem zróżnicowanym;
4. wspieranie rozwoju umiejętności cyfrowych uczniów i nauczycieli;
5. kształtowanie myślenia analitycznego poprzez interdyscyplinarne podejście do nauczania przedmiotów przyrodniczych i ścisłych oraz poprzez pogłębianie umiejętności matematycznych w kształceniu ogólnym;
6. wspieranie rozwoju umiejętności zawodowych oraz umiejętności uczenia się przez całe życie poprzez wzmocnienie współpracy szkół i placówek z pracodawcami oraz z instytucjami regionalnymi.

Wiodące kompetencje kluczowe:
• kompetencje w zakresie rozumienia i tworzenia informacji;
• kompetencje matematyczne oraz kompetencje w zakresie nauk przyrodniczych, technologii i inżynierii;
• kompetencje osobiste, społeczne i w zakresie uczenia się;
• kompetencje obywatelskie;
• kompetencje w zakresie świadomości i ekspresji kulturalnej.

Rozwijanie czytelnictwa:

• czytanie dzieciom w towarzystwie Małego Misia – ich przewodnika po świecie literatury;
• poznanie treści wierszy i bajek;
• ustalenie zasad korzystania z przedszkolnego „sensokącika”.

Opis:Mały Miś zaproponuje dzieciom zabawy sensoryczne, których treść nawiązywać będzie do znanych bajek i wierszy. Podczas trwania modułu dzieci będą tworzyć masy sensoryczne, projektować własne pomoce do zajęć oraz stworzą „sensokąciki” na cztery pory roku.

Skip to content