TEMATY KOMPLEKSOWE

1. NASZA GRUPA ( od 01.09.2025 do 05.09.2025)

2. EMOCJE I UCZUCIA (od 08.09.2025 do 12.09.2025)

3. JESIENNE IMPRESJE (od15.09.2025 do 19.09.2025)

4. BABIE LATO (od 22.09.2025 do 26.09.2025)

5. JAK BYĆ BEZPIECZNYM? (od 29.09.2025 do 03.10.2025)

CELE OPERACYJNE

– odpowiada na pytanie: Jakie jest nasze przedszkole?,

– wie, co może być pamiątką z wakacji,

– wymienia pracowników przedszkola (dyrektor, moja pani, kucharka itp.),

– wie, jak należy się witać z rówieśnikami, a jak z dorosłymi,

– podaje nazwę swojej grupy przedszkolnej,

– wymienia imiona kolegów i koleżanek ze swojej grupy,

– podaje imię swoich pań,

– rozpoznaje swój znaczek identyfikacyjny (emblemat) wśród innych znaczków,

wie, jak należy zachować się w ogrodzie przedszkolnym,

– wskazuje na kartce górę i dół,

– składa kartkę na pół,

– potrafi wymienić normy obowiązujące w grupie,

– wie, jak się zachować, gdy złamie normę społeczną,

– wskazuje prawą i lewą stronę swojego ciała,

– odpowiada na pytanie: Skąd się biorą moje humorki?,

– wymienia nazwy podstawowych uczuć i emocji,

– wie, jak się gra na instrumentach perkusyjnych,

– rozpoznaje instrumenty perkusyjne,

– wystukuje rytm na wybranym instrumencie perkusyjnym.

– odpowiada na pytanie: Jak wygląda radość?,

– rozróżnia figury geometryczne (koło, kwadrat, trójkąt, prostokąt),

– kreśli linie faliste,

– układa rytm z figur geometrycznych.

– przedstawia swoje emocje,

– odróżnia emocje przyjemne od nieprzyjemnych,

– wie, że zabawki należy szanować, bo są wytworem pracy ludzkiej,

– śpiewa w grupie piosenkę ,,W przedszkolu naturalnie”

– recytuje wiersz ,,Jak spadają liście z drzew?”

– wykonuje pracę techniczną – misia, według podanej instrukcji.

– rozpoznaje wybrane znaki drogowe,

– wie, jak należy zachować się na ulicy,

– wie, po co rowerzyście kask i znaczki odblaskowe

– nazywa zawody i pojazdy uprzywilejowane

– potrafi powiedzieć: NIE w sytuacji niebezpiecznej- ,,Nieznajomy”,

– ustala zasady, jakie będą obowiązywały w grupie, by zabawa była bezpieczna

– wie, jak zachowywać się bezpiecznie w przedszkolu i poza nim

– odpowiada na pytanie: Co to jest babie lato?,

– wykorzystuje instrumenty perkusyjne i improwizacje taneczne do zilustrowania muzyki,

– porusza się we wskazanym tempie,

– rysuje pająki po śladach,

– wskazuje na obrazku liście największy i najmniejszy,

– porządkuje obiekty od największego do najmniejszego.

– rozwiązuje zagadki o darach jesieni,

– odpowiada na pytanie: Co czerwieni się jesienią?,

– potrafi wyjaśnić, co to są przetwory,

– potrafi podać przykłady darów jesieni.

– potrafi samodzielnie wypchnąć obiekt z karty,

– wymienia czynności, które potrafi wykonać bez pomocy dorosłego,

– śpiewa dowolną piosenkę z dziecięcego repertuaru,

– wymienia co najmniej jedno swoje osiągnięcie/ jeden swój sukces,

– zawiązuje supeł.

Skip to content