TEMATY KOMPLEKSOWE
1. NASZA GRUPA ( od 01.09.2025 do 05.09.2025)
2. EMOCJE I UCZUCIA (od 08.09.2025 do 12.09.2025)
3. JESIENNE IMPRESJE (od15.09.2025 do 19.09.2025)
4. BABIE LATO (od 22.09.2025 do 26.09.2025)
5. JAK BYĆ BEZPIECZNYM? (od 29.09.2025 do 03.10.2025)
CELE OPERACYJNE
– odpowiada na pytanie: Jakie jest nasze przedszkole?,
– wie, co może być pamiątką z wakacji,
– wymienia pracowników przedszkola (dyrektor, moja pani, kucharka itp.),
– wie, jak należy się witać z rówieśnikami, a jak z dorosłymi,
– podaje nazwę swojej grupy przedszkolnej,
– wymienia imiona kolegów i koleżanek ze swojej grupy,
– podaje imię swoich pań,
– rozpoznaje swój znaczek identyfikacyjny (emblemat) wśród innych znaczków,
– wie, jak należy zachować się w ogrodzie przedszkolnym,
– wskazuje na kartce górę i dół,
– składa kartkę na pół,
– potrafi wymienić normy obowiązujące w grupie,
– wie, jak się zachować, gdy złamie normę społeczną,
– wskazuje prawą i lewą stronę swojego ciała,
– odpowiada na pytanie: Skąd się biorą moje humorki?,
– wymienia nazwy podstawowych uczuć i emocji,
– wie, jak się gra na instrumentach perkusyjnych,
– rozpoznaje instrumenty perkusyjne,
– wystukuje rytm na wybranym instrumencie perkusyjnym.
– odpowiada na pytanie: Jak wygląda radość?,
– rozróżnia figury geometryczne (koło, kwadrat, trójkąt, prostokąt),
– kreśli linie faliste,
– układa rytm z figur geometrycznych.
– przedstawia swoje emocje,
– odróżnia emocje przyjemne od nieprzyjemnych,
– wie, że zabawki należy szanować, bo są wytworem pracy ludzkiej,
– śpiewa w grupie piosenkę ,,W przedszkolu naturalnie”
– recytuje wiersz ,,Jak spadają liście z drzew?”
– wykonuje pracę techniczną – misia, według podanej instrukcji.
– rozpoznaje wybrane znaki drogowe,
– wie, jak należy zachować się na ulicy,
– wie, po co rowerzyście kask i znaczki odblaskowe
– nazywa zawody i pojazdy uprzywilejowane
– potrafi powiedzieć: NIE w sytuacji niebezpiecznej- ,,Nieznajomy”,
– ustala zasady, jakie będą obowiązywały w grupie, by zabawa była bezpieczna
– wie, jak zachowywać się bezpiecznie w przedszkolu i poza nim
– odpowiada na pytanie: Co to jest babie lato?,
– wykorzystuje instrumenty perkusyjne i improwizacje taneczne do zilustrowania muzyki,
– porusza się we wskazanym tempie,
– rysuje pająki po śladach,
– wskazuje na obrazku liście największy i najmniejszy,
– porządkuje obiekty od największego do najmniejszego.
– rozwiązuje zagadki o darach jesieni,
– odpowiada na pytanie: Co czerwieni się jesienią?,
– potrafi wyjaśnić, co to są przetwory,
– potrafi podać przykłady darów jesieni.
– potrafi samodzielnie wypchnąć obiekt z karty,
– wymienia czynności, które potrafi wykonać bez pomocy dorosłego,
– śpiewa dowolną piosenkę z dziecięcego repertuaru,
– wymienia co najmniej jedno swoje osiągnięcie/ jeden swój sukces,
– zawiązuje supeł.