ZALECANE WARUNKI I SPOSOBY REALIZACJI NA MIESIĄC GRUDZIEŃ 2020 DLA GRUPY „KRASNALI”- 3- LATKI

TEMATY KOMPLEKSOWE:

  1. TO JESTEM JA
  2. MIKOŁAJOWE CZARY
  3. CHOINKA STROJNISIA
  4. POZNAJEMY ŚWIĄTECZNE TRADYCJE
  5. W ZACZAROWANEJ KRAINIE KOPCIUSZKA

CELE OPERACYJNE:

  • potrafi nazwać podstawowe części ciała u siebie i innej osoby;
  • potrafi powtórzyć prosty wiersz oraz zilustrować go odpowiednimi ruchami;
  • potrafi dorysować brakujące elementy na rysunku przedstawiającym postać człowieka;
  • potrafi „ubrać” postać z materiałów przygotowanych przez nauczyciela;
  • potrafi wybrać trzy guziki, przeliczyć je i posegregować pod względem koloru i wielkości;
  • rozwija poczucie rytmu, prawidłowo wykonuje skrętoskłony;
  • bierze czynny udział w dekorowaniu choinki świątecznymi ozdobami;
  • potrafi posługiwać się pędzlem i farbą plakatową, z pomocą nauczyciela zwija paski papieru;
  • potrafi przeliczyć elementy zbiorów liczebnikami głównymi i porządkowymi w zakresie 3 i więcej, porównuje zbiory i używa określeń: mniej, więcej, tyle samo;
  • podrzuca szarfę nad głową, a następnie ją łapie;
  • rozumie treść piosenki ” Mikołajki”, potrafi odtworzyć jej treść za pomocą gestów, potrafi rytmicznie zagrać na bębenku refren piosenki;
  • potrafi wymienić ozdoby choinkowe wymienione w wierszu „Na złotym dywanie”, potrafi powtórzyć wiersz za nauczycielem i opisać wygląd choinki na podstawie ilustracji;
  • potrafi posługiwać się masą plastyczną, odciska kształty i dekoruje ozdobę dostępnymi materiałami;
  • rozumie pojęcia: wysoko, nisko, obok, nad, pod i układa bombki zgodnie z poleceniem nauczyciela;
  • potrafi wyklaskać prosty rytm zaproponowany przez nauczyciela, potrafi zagrać na dzwonkach w rytm utworu;
  • potrafi wymienić tradycje związane z obchodzeniem Bożego Narodzenia: pierwsza gwiazdka, kolacja wigilijna, dzielenie się opłatkiem, śpiewanie kolęd;
  • potrafi postępować zgodnie z kolejnymi etapami przygotowania pierników, potrafi ozdobić piernika lukrem i elementami dekoracyjnymi;
  • uczestniczy we wspólnym celebrowaniu Świąt Bożego Narodzenia, potrafi wymienić trzy tradycyjne potrawy wigilijne;
  • odpowiada na pytania dotyczące baśni ” Kopciuszek”, wymienia główne postaci występujące w baśni, określa przeżycia Kopciuszka niemogącego uczestniczyć w balu i czy zakończenia baśni było dla niego pomyślne;
  • potrafi dokończyć rytm z pasków kolorowej bibuły;
  • rytmicznie wykonuje skłony tułowia w lewo i w prawo;
  • porusza się po sali zgodnie z akompaniamentem, liczy uderzenia bębenka, odtwarza proste układy taneczne.

 

PIOSENKA DO NAUKI NA MIESIĄC GRUDZIEŃ

                   „MIKOŁAJKI”

Idą, idą Mikołajki,

ciągną, ciągną ciężkie sanki.

Bum- ta-ra-ra, bum- ta-ra,

a bębenek marsza gra/*2

 

Jadą, jadą Mikołajki,

renifery ciągną sanki.

Din-din-don-don, din-din-don,

Dźwięczy już dzwoneczka ton/*2

 

Biegną, biegną z prezentami,

wiatr im świszczy za uszami.

Szu-szu, sza-sza, szu-szu-sza,

a marakas cicho gra/*2

 

       WIERSZ DO NAUKI NA GRUDZIEŃ

      „NA ZŁOTYM DYWANIE” D. Gellner

Choinko, choinko,

świąteczną masz minkę!

Łańcuszek wpleciony

w zieloną czuprynkę.

 

Stanęłaś w pokoju

na złotym dywanie

i cień twój iglasty

zatańczył na ścianie.

Skip to content