TEMATY KOMPLEKSOWE:

  1. Chciałbym być matematykiem (01- 05.03.2021)
  2. Wiemy jak powstaje książka (08-12.03.2021)
  3. Muzyka jest wszędzie (15-19.03.2021)
  4. Witaj Wiosno! (22-26.03.2021)
  5. Wkrótce Wielkanoc (29-02.04.2021)

ZALECANE WARUNKI I SPOSOBY REALIZACJI NA MIESIĄC MARZEC:

  • zapoznanie z literą Ł, P, Ż, J: małą i wielką, drukowaną; rozpoznawanie liter drukowanych – małych i wielkich,
  • tworzenie wyrazów z poznanych liter i ich odczytywanie,
  • zapoznanie z etapami powstawania książki,
  • zapoznanie z elementami pogody występującymi w marcu;
  • oglądanie kwiatów ogrodowych, nazywanie ich, np. tulipany, nasturcje, lilie; omawianie ich budowy (np. tulipana),
  • wspólne wykonywanie prac plastycznych, organizowanie zabaw twórczych, np. tworzenie scenek z wykorzystaniem pantomimy, dramy,
  • uczestniczenie w zabawach rytmicznych, ruchowych, pląsach przy muzyce,
  • układanie rymów do podanych słów;
  • liczenie głosek w słowach; układanie słów rozpoczynających się, kończących się daną głoską
  • rozwijanie poczucia rytmu;
  • utrwalanie stosowania znaków matematycznych :[<,>,= ] w różnych zadaniach, zabawach;
  • rozwijanie umiejętności liczenia,
  • zapoznanie z zapisem cyfrowym liczby 9 i 10.
  • różnicowanie stron ciała – prawej i lewej,
  • szanowanie potrzeb innych, bycie empatycznym;
  • zapoznanie z pojęciem tolerancja w nawiązaniu do dzieci z Zespołem Downa;
  • wyrażanie przeżyć i doświadczeń w ekspresji plastycznej; samodzielne używanie wybranych narzędzi, przyborów, wybieranie materiałów, organizowanie sobie stanowisk pracy.
  • ćwiczenia analizy i syntezy słuchowej; samodzielne układanie opowiadań,
  • wyodrębnianie w słowach głosek: w wygłosie, nagłosie, śródgłosie,
  • liczenie głosek w słowach; układanie słów rozpoczynających się, kończących się daną głoską
  • formułowanie dłuższych wypowiedzi na ważne tematy, samodzielne werbalizowanie własnych potrzeb i decyzji;
  • pamięciowe opanowanie utworu literackiego;
  • dodawanie i porównywanie liczb w zakresie 10; tworzenie części wspólnej zbiorów
  • wypowiadanie się na temat wiersza; piosenki; wysłuchanego opowiadania;
  • uczestniczenie w zabawach ruchowych: kształtujących postawę, orientacyjno-porządkowych, bieżnych, z elementami czworakowania, z elementami skoku, podskoku, z elementami toczenia, z elementami rzutu, chwytu, równoważnych, organizowanych metodą opowieści ruchowych, ze śpiewem; uczestniczenie w ćwiczeniach gimnastycznych; przebywanie na świeżym powietrzu;
  • rozwijanie umiejętności interpretowania zdarzeń przedstawionych na obrazkach poprzez historyjki obrazkowe;
  • utrwalanie nazw miesięcy i dni tygodnia;
  • zapoznanie z wagą szalkową; dz. stosuje określenia: cięższy od, lżejszy od, waży tyle samo
  • rozwijanie umiejętności mierzenia długości,
  • rozwijanie umiejętności mierzenia objętości.
  • nauka tańca trojak;
  • zwracanie uwagi na kulturę spożywania posiłków, spożywanie posiłków – korzystanie z serwetek
  • dodawanie i odejmowanie w zakresie 10 z wykorzystaniem palców lub innych zbiorów zastępczych,
  • wskazywanie szczegółowych różnic pomiędzy obrazkami,
  • rysowanie literopodobnych szlaczków na dużych płaszczyznach i w liniaturze.
  • nauka piosenki: Wiosna w błękitnej sukience
  • nauka wiersza: Wiersz Marii Kownackiej Marzanna.
  • kultywowanie tradycji, zwyczajów rodzinnych,. związanych ze świętem Wielkanocy,
  • praca indywidualna z dziećmi: ćwiczenia słuchu fonematycznego; ćwiczenia w głoskowaniu wyrazów; ćwiczenia małej motoryki; nauka wiązania obuwia

WAŻNE WYDARZENIA:

08.03.2021-Dzień kobiet- Księżniczki małe i duże

21.03.2021-Światowy Dzień Zespołu Downa – ubieramy kolorowe skarpetki

22.03.2021- Powitanie Wiosny- Dzień Zielony- ubieramy się na zielono

WIERSZ DO NAUKI NA MIESIĄC MARZEC:

Wiersz Marii Kownackiej Marzanna.

Słomiany chochole, związany powrozem,

dość nas namęczyłeś i śniegiem, i mrozem!

Marzanko!… Marzanko!… Zimy koleżanko!

Do widzenia łyżwom i nartom, i sankom!

Wędrujemy z tobą do głębokiej wody…

Utopimy ciebie – niech już spłyną lody!

Już wiosenne słonko wzbija się po niebie,

w tej wezbranej rzece utopimy ciebie!

Marzanno!… Marzanno!… Ty zimowa panno!

Już się wiosna budzi gwiazdeczką zaranną!

NAUKA PIOSENKI Wiosna w błękitnej sukience

Wiosna w błękitnej sukience
bierze krokusy na ręce.
Wykąpie je w rosie świeżej
i w nowe płatki ubierze.

ref: Wiosna buja w obłokach,
wiosna płynie wysoko,
wiosna chodzi po drzewach,
wiosna piosenki śpiewa.

Potem z rozwianym warkoczem
niebem powoli gdzieś kroczy.
Wysyła promyki słońca
i wiersze pisze bez końca.

ref: Wiosna buja w obłokach…

Nocą się skrada z kotami,
chodzi własnymi drogami.
A teraz śpi już na sośnie
i nie wie, że sosna rośnie.

ref: Wiosna buja w obłokach…

Kategorie: Motylki 2020

Skip to content