Witajcie Kochani, zapraszam Was na dzisiejsze zajęcia 🙂
Na początek rozgrzewka ruchowa…. klikając w poniższy link będziecie mogli sami zakręcić kołem. Zobaczcie co wylosujecie, kręcić kołem możecie do momentu, aż zabranie propozycji ćwiczeń lub do momentu, aż się zmęczycie. ZAPRASZAM WAS DO ZABAWY – Ciekawa jestem czy Wam się spodoba?
Dzisiaj zaproponuję Wam też kilka zabaw matematycznych…zaczynamy. Dziecko swoje zdolności matematyczne rozwija przez wiele lat, przechodząc z jednego poziomu do kolejnego. Jednakże by było to możliwe potrzebuje dużo ćwiczeń, szczególnie w fazie początkowej, dlatego zachęcam Was przeliczajcie przedmioty domowe, kwiaty w ogrodzie itp.
Rozwiązywanie zadań tekstowych metodą symulacji.
Dziesięć klocków (liczmanów) dla dziecka. Dziecko dostaje klocki (lub inne liczmany). Rodzic podaje zadania, a dziecko staraj się je rozwiązać, dokładając klocki lub je odkładając.
Na drzewie siedziało 7 wróbli. (Dziecko układa przed sobą 7 klocków). Potem przyleciały jeszcze 3 wróble. (Dziecko dokłada jeszcze trzy klocki). Ile wróbli siedzi teraz na drzewie?
Dzieci układają działanie:
7 + 3 = 10
i odpowiadają na pytanie.
Na drzewie było 8 gołębi. (Dzieci układają przed sobą 8 klocków). Przejeżdżający samochód wystraszył je i wszystkie odleciały. (Odsuwają 8 klocków). Ile gołębi pozostało na drzewie?
Ćwiczenia gimnastyczne – najlepiej wykonywać boso, na dywanie.
Rozwijanie świadomości własnego ciała.
Wirujący bączek – dziecko ślizga się w kółko na brzuchu, a następnie na plecach.
Chowamy się – w siadzie, przyciągają kolana do głowy, chowają głowy; rozprostowują się do pozycji leżącej.
Gorąca podłoga – biega z wysokim unoszeniem kolan.
Na szczudłach – chodzi na sztywnych nogach.
Ugniatamy podłogę – w leżeniu na plecach, wciska wszystkie części ciała w podłogę. Zdobywanie pewności siebie i poczucia bezpieczeństwa w otoczeniu.
Ćwiczenia do wykonania w parach z rodzeństwem lub rodzicem.
Pogoń na kolanach – dzieci dobierają się parami, jedno ucieka na kolanach, a drugie je goni. Przy powtórzeniu zabawy następuje zmiana ról. Rozwijanie umiejętności dzielenia przestrzeni z innymi przez ćwiczenia w parach: z biernym partnerem, przeciwko partnerowi, razem z partnerem, ćwiczenia w grupie.
Przesuwamy partnera – jedno dziecko z pary leży przodem, drugie – poprzez chwycenie go za nadgarstki – stara się je przesunąć; potem zamieniają się miejscami.
Dzieci w leżeniu tyłem; jedno dziecko z pary chwyta partnera za kostki nóg i stara się go przesunąć; potem zamieniają się miejscami.
Prowadzimy niewidomego – jedno dziecko zamyka oczy, drugie staje zwrócone twarzą do niego i podaje mu ręce; prowadzi dziecko z zamkniętymi oczami w różnych kierunkach, a ono się temu poddaje. Potem zamieniają się rolami.
Przekładamy naleśnik – jedno dziecko w leżeniu na brzuchu, przylega do podłoża; partner próbuje przewrócić je na drugą stronę; potem zamieniają się miejscami.
Wstajemy razem – dzieci siedzą tyłem do siebie, złączone plecami; próbują razem wstać, nie odrywając się od siebie.
Ilustrujemy muzykę ruchem – dzieci improwizują ruchowo przy muzyce o zmiennym tempie.
Witam serdecznie! Zapraszam do zabaw logopedycznych, w których dzieci wykonają ćwiczenie słuchowe, artykulacyjne, utrwalą wymowę głosek sz, s w wyrazach i rymowankach, pobawią się sylabami. Ćwiczenia wykonujemy przed lustrem. https://view.genial.ly/605744ddf3bc7f0da6b98cc6/interactive-image-anna-fic Pozdrawiam Anna Fic
Z powodu nieobecności nauczyciela prowadzącego grupę, przebywającego na zwolnieniu lekarskim od dnia 12 do 16 kwietnia 2021 ,praca zdalna zostaje zawieszona. Planowany powrót od 19 kwietnia w trybie zdalnym lub stacjonarnym (w zależności od rozporządzenia Dowiedz się więcej…
Dziękuję za zaangażowanie Dzieciom i Rodzicom w pracę zdalną naszej grupy, jesteście bardzo pomysłowi i zdolni 🙂 Mam nadzieję, że już niedługo spotkamy się znów Wszyscy w Przedszkolu :*