ZALECANE WARUNKI I SPOSOBY REALIZACJI NA MIESIĄC GRUDZIEŃ 2021 r.
TEMATY KOMPLEKSOWE:
1. Nasza mała ojczyzna (06-10.12.2021) – temat przeniesiony z listopada
2. Moje zdrowie i bezpieczeństwo (13-17.12.2021) – temat przeniesiony z listopada
3. Idą święta (20-24.12.2021)
4. Wesołe zabawy (27-31.12.2021)
CELE OPERACYJNE:
– buduje poprawne logicznie i gramatycznie wypowiedzi na temat ilustracji i treści utworów literackich;
– zna nazwę miejscowości, w której mieszka; wie, gdzie Sztutowo leży na mapie;
– zna nazwy geograficzne dotyczące miejsca zamieszkania (morze, zatoka, rzeka);
– słucha i powtarza rytmy (stukanie, klaskanie);
– poznaje nazwę swojego regionu;
– dostrzega różnicę pomiędzy współczesnym strojem a strojem regionalnym;
– wycina z papieru, poprawnie posługuje się nożyczkami;
– przejawia życzliwość i troskę w stosunku do zwierząt;
– kształtuje pozytywne postawy wobec zwierząt;
– podaje konsekwencje niewłaściwego ubierania się w stosunku do warunków pogodowych;
– wymienia zachowania sprzyjające zdrowiu w kategoriach: ruch, dieta, higiena;
– dostrzega związek pomiędzy chorobą a leczeniem;
– rozumie konieczność systematycznego dbania o czystość ciała;
– akceptuje badania profilaktyczne i szczepienia ochronne;
– przestrzega zakazu zabawy lekarstwami i środkami chemicznymi oraz zażywaniem leków bez zgody i nadzoru dorosłych;
– wie, kto to jest stomatolog;
– nazywa pokarmy konieczne dla zdrowia;
– orientuje się w schemacie ciała innej osoby;
– ustala kierunek od osi ciała drugiej osoby: prawo, lewo, przód, tył;
– uczestniczy w zabawach opartych na muzyce klasycznej;
– różnicuje rytm do marszu, poskoków i biegu i reaguje na jego zmiany;
– ustawia się w grupie zgodnie z poleceniem – koło, pary;
– aktywnie uczestniczy w zabawach tanecznych i naśladowczych;
– ilustruje muzykę za pomocą form plastycznych;
– rozpoznaje wysokość dźwięków: wysoko, nisko;
– odtwarza rytm za pomocą ciała;
– wymienia tradycje związane ze świętami Bożego Narodzenia;
– wypowiada się na określony temat, buduje dłuższe, poprawne gramatycznie wypowiedzi;
– śpiewa znane mu kolędy i pastorałki;
– śpiewa piosenkę „Grajmy Panu”;
– uczestniczy w zajęciach kulinarnych, wykonuje zadania zgodnie z instrukcją;
– liczy na konkretach; stosuje figury liczbowe dla oznaczenia ilości;
– lepi z zimnej porcelany;
– recytuje wiersz „Mikołaj” M. Czoik-Nowicka;
– aktywnie uczestniczy w zabawach badawczych;
– poznaje i poszerza wiedzę z zakresu astronomii; ogląda i poznaje gwiazdy;
– klasyfikuje obrazki i uzasadnia wg jakiego kryterium; szacuje: dużo – mało;
– wykonuje pracę półprzestrzenią; wykorzystuje materiały przyrodnicze w swojej pracy;
– uczestniczy w zabawach rytmicznych z wykorzystaniem prostych elementów ruchowych; tańczy z balonami;
– 06.12.21 – Mikołajki;
– 10.12.21 – Międzynarodowy dzień praw zwierząt;
– 22.12.21 – Wigilia w Przedszkolu;
– 22.12.21 – Wigilia;
– 31.12.21 – Sylwester;
PIOSENKA DO NAUKI
„Grajmy Panu”
1. Księżyc jasny jak słońce doczekał wesela
Dzisiaj zagra koncert niebiańska kapela
Anioł harfę nastroił a trąbki gwiazdeczki
Wiatr na trąbach dzwoni i brzęczą skrzypeczki.
Ref.: Grajmy Panu, grajmy śpiewajmy
Wielką radość, dajmy Panu dajmy
Grajmy Panu, grajmy śpiewajmy
Na wiek wieków, właśnie tak kochajmy.
2. Tańczą święci na niebie a ludzie na ziemi
Rozweselić Ciebie my także umiemy
Wyśpiewamy Ci miłość najprościej jak dzieci
Nie pytając ktoś Ty wyjdziemy na przeciw.
Ref.: Grajmy Panu, grajmy śpiewajmy
Wielką radość, dajmy Panu dajmy
Grajmy Panu, grajmy śpiewajmy
Na wiek wieków, bo się tak kochajmy.
WIERSZ DO NAUKI
„Mikołaj” M. Czoik-Nowicka
Kiedy Święta się zbliżają
i na niebie gwiazdka świeci,
można spotkać Mikołaja,
który się do dzieci śpieszy.
Chociaż z niego jest Staruszek,
siły jest w nim co niemiara.
W jego worku z prezentami,
znajdzie się miś i gitara.
Pędzi na swych szybkich saniach.
I tak sobie podśpiewuje.
Przyszedł czas kolędowania,
i Mikołaja się raduje.