BLOKI TEMATYCZNY:
- Pisanki, kraszanki, malowane jaja 03.04. – 07.04.2023
- Poznajemy pracę Leśniczego 10.04. – 14.04.2023
- Jesteśmy przyjaciółmi ziemi 17.04. – 21.04.2023
- Polska to taka kraina która się w sercu zaczyna 24.04. – 28. 04.2023
CELE OPERACYJNE :
-
kształtowanie zgodnej umiejętności współpracy w grupie,
-
rozwijanie sprawności ruchowej poprzez uczestnictwo w zabawach ruchowych i pląsach,
-
kształtowanie nawyku dbania o bezpieczeństwo swoje i innych uczestników zabawy,
-
kształtowanie poczucia rytmu i płynności ruchów w muzyce.
-
odkodowuje przepis, ustala kolejność, potrafi połączyć składniki, posługiwać się mikserem,
-
zachować bezpieczeństwo i higienę podczas czynności kulinarnych, stosuje się do poleceń n-la
-
posegregować kolorowe jajka wkładając je do odpowiedniego koszyka;
-
nazwać kolory pisanek– czerwony, żółty, zielony, niebieski;
-
przeliczyć pisanki w koszyczku w zakresie 10 używając liczebników głównych
-
Ćwiczenie koncentracji uwagi, rozwijanie logicznego myślenia, dostrzega błędy i koryguje je, szuka rozwiązań, kompromisów, dedukuje
-
ćwiczy mięśnie brzucha; orientuje się w przestrzeni; prawidłowo reaguje na polecenia nauczyciela; ćwiczy w skupieniu; dba o swoja postawę
-
rytmicznie wspina się na palcach stóp i robi prawidłowo przysiad; naśladuje muchy chodzące po suficie (leżenie na plecach); prawidłowo wykonuje podskoki rozkroczno- zwarte; aktywnie uczestniczy w zabawach ruchowych oraz w ćwiczeniach gimnastycznych
-
Wie jak należy zachowywać się w lesie ,poznaje pracy leśniczego, wzbogaca wiedzę przyrodniczą na temat lasu i jego mieszkańców. Zbieramy skarby: liście, szyszki, korzenie
-
wie, czym zajmuje się leśniczy w ciągu całego roku, wie, jak wygląda strój leśniczego, dostrzega użyteczność pracy ludzi wykonywanej na rzecz lasu
-
Wie jak należy dbać o Ziemię na co dzień, wykształcanie codziennych nawyków proekologicznych, promuje zachowania proekologicznych w środowisku lokalnym,
-
Zna sposoby dbania o ekologie, potrafi liczyć oczka na kostce do gry, potrafi rywalizować z innymi dziećmi, cieszy się z wygranej, umie przegrywać.
-
próbuje odpowiedzieć na pytanie co to jest ekologia, rozumie potrzebę segregowania odpadów, wie, w jaki sposób ludzie zanieczyszczają Ziemię, zaspokaja naturalną ciekawość otaczającym światem
-
Kształtowanie umiejętności współdziałania w grupie; uświadomienie dzieciom, że ochrona środowiska jest obowiązkiem każdego człowieka; zapoznanie z ekologicznym sposobem wyrzucania śmieci; kształtowanie wrażliwości dziecka na otaczające je środowisko; kształtowanie umiejętności sportowego współzawodnictwa; rozwijanie sprawności ogólnej.
-
Poznaje zabytki kultury naszego regionu, dorobek historyczny, kultury, architektury i tradycji
-
śpiewa hymn Polski; rytmicznie klaszcze podczas słuchania hymnu z jednoczesną recytacją tekstu; wystukuje przy pomocy grzechotek rytm hymnu
-
uważnie słucha wiersza; zna znaczenie słów: ojczyzna, godło; kształtuje poczucie tożsamości narodowej; kształtuje poprawność wymowy poprzez ćwiczenia artykulacyjne, utrwalające prawidłową wymowę głosek