TEMATY KOMPLEKSOWE:

  1. ZWIERZĘTA SPRZED MILIONÓW LAT
  2. POGODA MARCOWA
  3. WIOSNO, ACH TO TY!
  4. WIELKANOC

Zalecane warunki i sposób realizacji na miesiąc marzec 2024

  • odkrywanie zapisu cyfrowego liczby 10; rozpoznawanie cyfr i liczby 10; dodawanie i odejmowanie w zakresie 10 z wykorzystaniem palców lub innych zbiorów zastępczych; zapoznanie z graficznym znakiem odejmowania; rozwijanie umiejętności stosowania liczebników porządkowych,
  • rozwijanie sprawności fizycznej, uświadamianie korzyści, jakie niesie za sobą ruch.
  • rozwijanie percepcji słuchowej,
  • rozwijanie słuchu fonematycznego,
  • rozpoznawanie i nazywanie poznanych liter: z, Z; u, U; c, C; j, J; wyodrębnianie w słowach głosek: w wygłosie, nagłosie, śródgłosie;
  • nabywanie płynności ruchów rąk (np. w toku swobodnych ruchów tanecznych, gimnastycznych ćwiczeń ramion, zadań plastycznych wymagających zamalowania dużych przestrzeni kartki); rozwijanie koordynacji ruchowo-słuchowo-wzrokowej.
  • improwizowanie ruchowe do dowolnej muzyki;
  • samodzielne używanie wybranych narzędzi, przyborów, wybieranie materiałów, organizowanie sobie stanowiska pracy i porządkowanie go po zakończonej pracy.
  • podejmowanie prób posługiwania się przyborami i narzędziami zgodnie z ich przeznaczeniem oraz w sposób twórczy;
  • samodzielne układanie opowiadań; sprawne posługiwanie się mową w różnych sytuacjach; dbałość o posługiwanie się poprawną mową pod względem artykulacyjnym;
  • formułowanie dłuższych wypowiedzi na ważne tematy, samodzielne werbalizowanie własnych potrzeb i decyzji;
  • formułowanie dłuższych wypowiedzi na dowolny temat; rozwijanie mowy,
  • wyodrębnianie zdań w wypowiedziach, liczenie ich, układanie wypowiedzi, np. na temat obrazka, składającej się z określonej liczby zdań;
  • liczenie głosek w słowach; układanie słów rozpoczynających się, kończących się daną głoską.
  • śpiewanie piosenek z akompaniamentem muzycznym; improwizowanie ruchowe dowolnej muzyki;
  • opracowanie planu działania podczas wykonywania danej pracy plastycznej;
  • uczestniczenie w zabawach konstrukcyjno-technicznych, wykorzystujących doświadczenia zbierane podczas poznawania środowiska technicznego, np. składanie zabawek z oddzielonych części, budowanie różnych konstrukcji z klocków; przeżywanie radości
    z pozytywnych efektów swoich działań.
  • inicjowanie różnego rodzaju zabaw z wykorzystaniem pomysłów dzieci, uświadamianie sobie podczas zabawy jej efektów końcowych;
  • rozwijanie myślenia logicznego poprzez analizowanie, syntetyzowanie, porównywanie, klasyfikowanie; rozwiązywanie zagadek logicznych (sylogizmów); słuchanie zdań prawdziwych i fałszywych, ocenianie ich wartości logicznej (np. poprzez wykonywanie określonych ruchów);
  • różnicowanie stron ciała – prawej i lewej;
  • liczenie od dowolnego miejsca, wspak, dwójkami, piątkami; porównywanie liczebności zbiorów i liczb z wykorzystaniem znaków: =, <, >;
  • porównywanie słyszanych dźwięków: wysoki – niski, długi – krótki, cichy– głośny;
  • rysowanie literopodobnych szlaczków na dużych płaszczyznach i w liniaturze;
  • rozwijanie zainteresowania podejmowaniem prób pisania.
  • wykazywanie inicjatywy w dbałości o salę zajęć;
  • tworzenie okazjonalnych kącików zainteresowań
  • samodzielne wykonywanie różnych czynności rozwijających poczucie odpowiedzialności za powierzone zadanie- pełnienie funkcji dyżurnych;
  • poznawanie zwierząt żyjących w epoce lodowcowej.
  • poszerzanie informacji na temat wiosennych prac w ogrodzie,
  • rozwijanie zainteresowania procesami zachodzącymi w przyrodzie; wzbogacanie wiedzy na temat roślin.
  • utrwalanie wiadomości na temat ptaków wracających do Polski na wiosnę,
  • zapoznanie z tradycjami wielkanocnymi;
  • nauka piosenki: PSOTNY MARZEC (SŁ. I MUZ. JOLANTA KUCHARCZYK)
  • nauka wiersza: PRZYJŚCIE WIOSNY –J. BRZECHWA
Skip to content