Tematy kompleksowe:
- W moim przedszkolu – 01.09-05.09.2025
- Ja w grupie – 08.09-12.09.2025
- Bezpieczna droga do przedszkola – 15.09-19.09.2025
- Jesień w parku – 22.09.-26.09.2025
- Cztery żywioły – 29.09.-03.10.2025
Cele operacyjne:
- Rozpoznaje i wskazuje kąciki zabaw w sali.
- Zapamiętuje imiona rówieśników.
- Chętnie uczestniczy w zabawie z rówieśnikami.
- Rozumie konieczność odkładania zabawek na wyznaczone miejsca.
- Rozpoznaje i nazywa swój znaczek oraz kolory używane w pracy plastycznej.
- Rozumie, że każdy ma swoje miejsce i znak w przedszkolu.
- Rozwija motorykę małą i precyzję podczas malowania i naklejania elementów.
- Przestrzega zasad bezpieczeństwa podczas zabaw i ćwiczeń.
- Kształtuje zwinność, równowagę i prawidłową postawę ciała.
- Wita się z rówieśnikami i nauczycielem w ustalony sposób.
- Stosuje proste formy grzecznościowe w kontaktach z rówieśnikami i dorosłymi.
- Reaguje na polecenia nauczyciela i uczestniczy w zabawach rytmicznych;
- Wyklaskuje rytm refrenu piosenki i maszeruje po sali w rytm muzyki.
- Rozpoznaje i wskazuje części swojego ciała, liczy elementy (rączki, nóżki, oczy, uszy).
- Używa prostych zdań opisujących swoje ciało.
- Rozpoznaje i nazywa pojazdy, porównuje ich wielkości (duży–mały).
- Rozpoznaje policjanta i rozumie jego rolę w dbaniu o bezpieczeństwo.
- Rozumie podstawowe zasady ruchu drogowego (czerwone – stop, zielone – ruch).
- Dopasowuje instrumenty muzyczne do odgłosów przyrody (szum liści, krople deszczu).
- Rozwija koordynację ręka–oko przy przenoszeniu i wrzucaniu owoców do koszyków.
- Liczy owoce podczas zabawy i grupuje je według rodzaju lub koloru.
- Rozpoznaje i nazywa drzewa, liście i owoce w przedszkolnym ogrodzie.
- Współpracuje z rówieśnikami podczas zbierania liści, tworzenia bukietów i wspólnych zabaw.
- Rozumie, że jesienią liście zmieniają barwy i opadają,
- Wskazuje, gdzie spotyka się wodę w życiu codziennym,
- Liczy w zakresie dostępnym jego możliwości.