TEMATY KOMPLEKSOWE: 

 Poznajemy zawód kucharza

Polska mój dom

To jestem ja

Misiowe zabawy

 

CELE OPERACYJNE:

  •  wie czym zajmuje się kucharz, wie gdzie pracuje , wie jak wygląda strój kucharza, zna atrybuty kucharskie.
  • potrafi powtórzyć za nauczycielem wiersz
  • potrafi wymienić owoce z których robi sałatkę, potrafi pokroić owoce plastikowym nożem, potrafi posegregować obrazki na zdrowe i niezdrowe produkty.
  • wie, że mieszka w Polsce i że jest Polakiem, wie jak wygląda flaga i godło Polski.
  • potrafi rozpoznać hymn Polski, potrafi przyjąć prawidłową postawę podczas słuchania hymnu.
  • wie, jak wygląda jeż, zna środowisko jego życia i sposób odżywiania się, wie, że jeże zapadają w sen zimowy  samodzielnie wykonuje jeża.
  • potrafi wskazuje i nazywać podstawowe części twarzy i ciała u siebie i u innej osoby: głowa, uszy, oczy, nos, usta, szyja, ręce, palce, brzuch, plecy, nogi, stopy, potrafi powtórzyć prosty wierszyk razem z innymi oraz zilustrować go odpowiednimi ruchami, wie jak wygląda: zna kolor swoich włosów, oczu, wie czy jego włosy są krótkie/długie, proste/ kręcone itd.
  • potrafi brać udział w konkursach i we wspólnej zabawie, powiedzieć za co kocha swojego misia, bawić się wspólnie z kolegami z innej grupy
  • budzenie i rozwijanie zainteresowań tradycjami, obrzędowością i zwyczajami ludowymi, wzbogacanie wiadomości na temat tradycyjnych wróżb i zabaw andrzejkowych, wzmacnianie więzi emocjonalnych, wytworzenie miłej i radosnej atmosfery.
  • potrafi wybrać trzy guziki, potrafi policzyć ile ma guzików, potrafi posegregować guziki pod względem koloru i wielkości
  • twórczo wypowiadanie się poprzez ruch ciała; rozwijanie zainteresowań tanecznych; rozwijanie poczucia własnej wartości i świadomości własnych talentów oraz możliwości ich wykorzystania
  • potrafi pokazać części ciała o których mowa jest w piosence, potrafi wykonać prostu układ taneczny za nauczycielem , wie kiedy należy klaskać a kiedy tupać.
  • rozwija poczucie rytmu; prawidłowo wykonuje skrętoskłony; szybko zmienia kierunek w trakcie biegu (na umówiony sygnał); dotyka, stojąc w lekkim rozkroku (kolana wyprostowane) prawą dłonią do lewej stopy i odwrotnie
  • wykonuje ćwiczenia ruchowe w rytm muzyki; prawidłowo wykonuje polecenia nauczyciela; wyraża siebie w formie ekspresji muzycznej; słucha poleceń nauczycielki
Skip to content