Dzień dobry dzieci.
W tym tygodniu będziemy się uczy o zwierzątkach jakie mieszkają lub mogą mieszkać z nami w domu.
Posłuchajcie opowiadania Magdaleny Tokarczyk Domowi ulubieńcy. Proszę rodziców o przeczytanie opowiadania:
– Kto może mieszkać z nami w domu?
Pani dziś przedszkolakom takie pytanie zadała. Wszystkie dzieci chwilę pomyślały i jedno po drugim zaraz Pani odpowiadały:
– Mieszka z nami mama, tata… siostra i brat.
– Mieszka z nami babcia, dziadek i wujek Stach.
Mały Antoś, który zawsze po cichutku siedział, chwilę pomyślał i tak odpowiedział:.
– Z nami w domu mieszka mój pies As, który zawsze szczeka z rana i wszystkich budzi, by nikt do pracy i przedszkola nie się nie spóźnił.
Dzieci chwilę się zastanawiały co też Antoś opowiada, ale po chwilach namysłu dzieci jedno za drugim do odpowiedzi rączki podnosiły i Pani mówiły:
– Ze mną pokój dzieli moja złota rybka, co w akwarium pływa – Kasia głośno rzekła.
– A ze mną mieszka mój kotek Puszek, co mleko pije i śpi po całych dniach – tak powiedział wszystkim Staś.
Ania kolegom opowiadała, że w klatce chomik swój domek ma i stoi na komodzie w pokoju brata. Codziennie tam harce urządza, bo ma przygotowany plac zabaw, który tata w klatce mu zamontował. A u Emilki w domu papuga mieszka, a u Jacka świnka morska i królik miniaturka swój kąt ma, a u Agatki mieszkają kanarki dwa.
I tak się okazało, że w domu poza mamą, tatą, siostrą czy bratem również zwierzęta mieszkają i o nich domownicy dbać mają. Bo taki domowy pupil to nie zabawka, Pani wszystkim powiedziała i jak dbać o zwierzęta przedszkolakom przypomniała.
2. Odpowiedzcie na pytania:
• Jakie zwierzęta (z opowiadania) mieszkały z dziećmi?
• Popatrz na ilustracje i wskaż na niej zwierzątka z opowiadania domowi ulub.
• Kto może mieszkać z nami w domu?
• Jak zwierzątko masz w swoim domu?
3. Ćwiczenia rozwijające słuch fonematyczny Zwierzęce wyrazy.
Rodzic najpierw sam wymawia nazwy związane ze zwierzętami, klaszcząc i dzieląc je na sylaby, np.: bu–da, kar–ma, ziar–na, mis–ka, ko–ty, pie-sek, ryb-ka, cho-mik, klat-ka, mle-ko kró-lik, ko-szyk itp. Dzieci powtarzają za rodzicem.
4. Historyjka obrazkowa Brudny piesek. Brudny piesek
Wytnij obrazki. Ułóż w kolejności historyjkę (zaczynając od tego co było najpierw) przyklej obrazki na kartkę. Na koniec opowiedz historyjkę.
5. (KP) Pokoloruj pieska. piesek