Witajcie w kolejnym pracowitym tygodniu, od dziś zajmiemy się tematyką związaną z BEZPIECZEŃSTWEM , które jest niezwykle ważne . Na początek obejrzyjcie prezentację multimedialną „Bezpieczne zachowania”.

A teraz posłuchajcie opowiadania z serii „Bezpieczna bajka”pod tytułem ”112” Beaty Ostrowickiej. Poproś kogoś dorosłego o odczytanie bajki. W załączeniu jest link, w którym znajduje się opowiadanie.

ZAŁĄCZNIK, STR.31-36( do odczytania dziecku)

http://www.przedszkola-zlotow.pl/zps1_files_38/program_bezpieczny_przedszkolak.pdf

 

Porozmawiajmy o tej pouczającej historii:

– kto jest głównym bohaterem opowiadania?

– jak spędzała wakacyjny czas Julka z rodziną?

– co wydarzyło się podczas zabawy z mamą?

– jak poradziła sobie w tej niebezpiecznej sytuacji Julka?

– jak oceniasz zachowanie Julki? Czy jest dzielną dziewczynką?

– jaki numer telefonu warto zapamiętać?

 

Spróbujmy teraz spisać podstawowe zasady bezpieczeństwa dla przedszkolaka i koniecznie umieść to w widocznym miejscu , by każdy o nich pamiętał. Mam dla Ciebie małą podpowiedź:

No Title

Na koniec zajęcia z rozwoju mowy i myślenia czas na odrobinę ruchu poprzez zabawę.

Zabawa w poszukiwanie „niebezpiecznych skarbów“

Dorosły chowa w domu lub w ogrodzie „niebezpieczne przedmioty“ zanim przybędą dzieci. Gdy dzieci wejdą, robi wprowadzenie do zabawy: mówi, że na terenie

domu/ogrodu znajdują się przedmioty, które symbolizują niebezpieczne sytuacje, jakie mogą wydarzyć się w domu. Następnie odczytuje listę niebezpiecznych przedmiotów, a zadaniem

dzieci jest ich odnalezienie ( jeżeli dzieci będą miały problemy, można wprowadzić

elementy zabawy w ciepło, zimno, żeby ułatwić im szukanie.

Po odnalezieniu wszystkich przedmiotów dzieci siadają i omawiają z dorosłym odnalezione

przedmioty: dlaczego stanowią dla nas niebezpieczeństwo?, jak możemy go uniknąć ? itp.

Przykładowa lista:

*Puste pudełko po zapałkach (symbol ognia – nie wolno bawić się kuchenką, jak również

zapałkami)

*Puste opakowanie po jakimś środku chemicznym, np. płynie do naczyń, mleczku do

czyszczenia (symbol niebezpiecznych substancji chemicznych, które możemy znaleźć w

domu i których pod żadnym pozorem nie wolno pić!!!)

* Plastikowy nóż (symbol różnych ostrych narzędzi kuchennych, którymi możemy się

pokaleczyć i którymi nie wolno się bawić)

*Przedłużacz (symbol gniazdek elektrycznych i ogólnie elektryczności – zakaz bawienia się,

wykładnia palców bądź innych rzeczy do gniazdek)

* Żelazko albo metalowy czajnik (w zależności od możliwości – symbol rzeczy, którymi

łatwo się poparzyć i na które należy uważać)

* Pęczek kluczy (symbol tego, że gdy jesteśmy sami w domu, to nie wolno nam otwierać

drzwi nieznajomym)

*Puste opakowanie po lekach (nie wolno brać samemu leków, nawet gdy są ładne, kolorowe i

wyglądają jak cukierki)

* Rysunek okna (symbol okien, przez które możemy wypaść, przez które nie wolno wyrzucać

żadnych przedmiotów – ponieważ może to być niebezpieczne dla przechodniów itp., itd.)

 

Mam również dziś dla Was Kochani cudowną niespodziankę muzyczną od naszej ulubionej Zozi. „ Świat realny jest genialny „(Internet, gry, telefon -rzecz o bezpieczeństwie). Posłuchajmy i zaśpiewajmy Razem z Zozi.

 

Czy potrafisz powiedzieć Mamie o jakich zagrożeniach opowiada piosenka ?Napewno…Zapamiętajmy jakie dobre przesłanie ma dla Nas Zozi w swojej piosence …a teraz pośpiewajmy razem z Nią 🙂 Poprzez powtarzanie krótkich fragmentów nauczysz się słów i będziesz mógł samodzielnie śpiewać . Powodzenia :* Do miłego we wtorek …

 

Kategorie: Wydarzenia