TEMATY KOMPLEKSOWE

1. ZWIERZĘTA NASZYCH PÓL I LASÓW

2. PIENIĄDZE – projekt (temat przeniesiony z poprzedniego miesiąca ze względu na kwarantannę grupy)

3. MARCOWA POGODA- zakładamy zielony ogródek

4. WIOSENNE PRZEBUDZENIE

5. WIELKANOC

CELE OGÓLNE:

– Wzbogacanie wiedzy na temat życia pszczół i ich znaczenia w życiu człowieka

– Wzbogacanie wiadomości na temat życia i zwyczajów zwierząt mieszkających w lesie

– Wzbogacanie wiadomości na temat zwierząt żyjących na polu

– Rozwijanie umiejętności tworzenia akompaniamentu

– Wyjaśnianie pojęć: ptaki, ssaki, owady

– Rozwijanie sprawności narządów artykulacyjnych

– Poznawanie znaczenia witamin dla zdrowia człowieka

– Rozpoznawanie i nazywanie różnych produktów żywnościowych bogatych w witaminy

– Kojarzenie zjawisk atmosferycznych z porami roku

– Rozpoznawanie znaków synoptycznych

– Rozwijanie umiejętności posługiwania się w celowo stworzonych sytuacjach liczebnikami porządkowymi

– Porównywanie liczebności zbiorów

– Zapoznanie z ludowym zwyczajem pożegnania zimy

– Utrwalanie nazw pór roku

– Utrwalanie wiadomości na temat tradycji wielkanocnych

– Poznawanie właściwości ziemi i piasku,
– Wzbogacanie wiedzy na temat kwiatów doniczkowych i zasad ich pielęgnacji,

– Poznawanie właściwości ziemi i piasku,
– Rozwijanie sprawności manualnej i koordynacji wzrokowo-ruchowej
– Dostrzeganie zmian zachodzących w przyrodzie w związku z nadejściem wiosny,

– Utrwalanie nazw roślin charakterystycznych dla środowiska parku,
– Rozwijanie umiejętności poruszania się w przestrzeni (w rytmie muzyki),
– Wyrabianie reakcji na zmiany tempa.

– Przybliżenie efektu odbicia i symetrii,
– Dostrzeganie regularności w kształtach różnych przedmiotów

CELE OGÓLNE PROJEKTU:Pieniądze

Budzenie i aktywizowanie ciekawości oraz aktywności poznawczej dziecka,
Budowanie wiedzy na temat historii pieniądza i szeroko pojętej edukacji ekonomicznej,
– Łączenie pracy zawodowej rodziców z otrzymywaniem wynagrodzenia jako źródła budżetu domowego niezbędnego do utrzymania rodziny,
Uwrażliwianie na sytuacje dzieci wychowujących się w trudnych warunkach,
Kształtowanie nawyków racjonalnego gospodarowania pieniędzmi,
Wzbogacanie dziecięcego słownictwa o pojęcia związane z pieniędzmi i ich produkcją,
Rozwijanie umiejętności wyciągania wniosków z samodzielnie przeprowadzonych eksperymentów i doświadczeń.

Kategorie: Żabki 2020