Witam serdecznie …dziś porcja wiosennej , radosnej muzyki w wykonaniu Zozi- to nasza kwietniowa piosenka do nauki ale najpierw kilka zabaw i ćwiczeń :

* Ćwiczenia inhibicyjno-incytacyjne.

Przerwa w muzyce jest sygnałem do zatrzymania się, zaś powrót
akompaniamentu – do kontynuacji ruchu. Wykorzystujemy piosenkę Zozi.
1. Figurki.
Na przerwę w muzyce każde dziecko tworzy dowolną figurę.
2. Nakręcane zabawki.
Dzieci poruszają się zgodnie z akompaniamentem, naśladując wybrane zabawki. Na przerwę w muzyce
zatrzymują się w bezruchu.
3.Staraj się dotknąć.
Na przerwę w muzyce dzieci starają się dotknąć rzeczy wywołanej przez prowadzącą.

*Ćwiczenia oddechowe.
1. Piórka.
Za pomocą dmuchania (długich wydechów) dzieci starają się jak najdłużej utrzymać w powietrzu maleńki
kawałek papieru lub piórko (rzeczywiste lub wyimaginowane).
2. Zdmuchujemy pyłki.
Krótkimi, mocnymi, energicznymi dmuchnięciami dzieci „zdmuchują pyłki” z dłoni i rękawów.
3. Ciepło – zimno.
Dzieci uczą się świadomie regulować strumień powietrza; na zmianę dmuchają (zimno) i chuchają (ciepło)na swoje dłonie.

* Ćwiczenia słuchowe.
1. Co słychać?
a) Dzieci wyróżniają odgłosy z otoczenia ( szum drzew, samochody, dzieci bawiące się w ogrodzie,
rozmowy na korytarzu itp).
b) Dzieci rozpoznają odgłosy wywoływane przez prowadzącą ( uderzanie różnymi przedmiotami, pukanie,tupanie, klaskanie, szuranie, szelest papieru, klucze itp).

A teraz czas już na piosenkę :

1.Cała przyroda wraca do zycia,

mała biedronka wyjdzie z ukrycia

dzień z nocą wreszcie bitwę wygrywa

a do przylotu bocian się zrywa

REF: Wiosna, wiosna tak piękna i radosna 

zobacz jak cały świat się budzi

kolory śmieją się do ludzi …

2. Brzoza z pąkami , tak uroczyście 

przywita zaraz zielone liście

i nawet żaba budzi się w stawie

potem rechocze na świeżej trawie.

REF:Wiosna….

3. Mrówka zaczyna wiosenne biegi

mija hiacynty i przebiśniegi

skowronek spiewa o bazich kotkach

to jego pierwsza wiosenna zwrotka.

REF: Wiosna…

 

  • Czy potrafisz wymienić jakie oznaki budzącej się do życia przyrody zamieściła w swej piosence Zozi? 
  • Postaraj się wykonać jak najbardziej radosny, wiosenny obrazek ilustrujący treść piosenki,zawierający jak najwięcej elementów.
  • Pochwal się swoją pracą , wykonaj zdjęcie z pomocą dorosłego i prześlij nam proszę 🙂 

A teraz czas się rozruszać …