TEMATY KOMPLEKSOWE

1. WIOSENNE POWROTY (temat realizowany zdalnie)

2. WIOSNA NA WSI (temat realizowany zdalnie)

3. DBAMY O PRZYRODĘ

4. MOJA MIEJSCOWOŚĆ, MÓJ REGION

 

CELE OPERACYJNE:

Dziecko:

– Opisuje wygląd łąki wiosną oraz wygląd żaby, wyjaśnia znaczenie barwy ochronnej w życiu zwierząt ;

– Opowiada o obrazku, zachowując poprawność gramatyczną wypowiedzi;

– Rozpoznaje i nazywa zwierzęta z wiejskiego podwórka, poprawnie nazywa domy zwierząt hodowanych na wsi oraz rodzaj spożywanego przez nie pokarmu;

– Wyjaśnia znaczenie zwierząt hodowlanych w życiu człowieka, podaje przykłady wykorzystania wełny, włosia końskiego, piór, jajek, mleka

– Określa charakterystyczne cechy wełny;

– Poprawnie używa liczebników w aspektach kardynalnym i porządkowym;

– Rozwiązuje proste zadania matematyczne, wynik pokazuje na palcach lub rysuje za pomocą kropek;

– Obserwuje architekturę oraz piękno krajobrazu w miejscu zamieszkania;

– Wskazuje położenie swojej miejscowości i regionu na mapie Polski;

– Uczestniczy w zabawach słownikowych i gramatycznych; rozpoznaje herb oraz ciekawe miejsca;

– Wymienia zalety życia w małej miejscowości i w dużej miejscowości;

– Bada i porównuje masy przedmiotów: na oko, za pomocą wagi;

Wypowiada się na temat znaczenia wody w przyrodzie, podaje sposoby jej oszczędzania, poznaje informacje na temat zanieczyszczeń zawartych w wodzie i ich wpływu na środowisko;

– Wymienia pierwszą głoskę w słowach herbata, Henryk;

– Wykonuje pracę z wykorzystaniem poznanej techniki – kolażu;

– Współpracuje w zespole;

– Uważnie słucha piosenki;

– Odpowiada na pytania dotyczące piosenki;

– Wypowiada się na temat konieczności ochrony środowiska przyrodniczego;

– Ćwiczy pamięć poprzez częste powtarzanie wiersza;
– Wymienia sposoby ochrony przyrody;

Prawidłowo wykonuje przysiady;

– Sprawnie ustawia się w rozsypce i w szeregu;

– Podaje informacje na temat żab, ich wyglądu i pożyteczności;

– Wymienia etapy rozwojowe żaby, wyjaśnia znaczenie ochronnego ubarwienia żaby;
– Wypowiada się na temat związków przyczynowo-skutkowych zawartych w historyjce;

– Układa obrazki historyjki zgodnie z kolejnością wydarzeń,;

– Posługuje się liczebnikami głównymi i liczebnikami porządkowymi;

– Określa położenie przedmiotów w przestrzeni, stosując słowa: w, na, pod, za, obok;

– Łączy proste ruchy taneczne ze śpiewem- reaguje odpowiednimi ruchami na zmiany akompaniamentu;

Wyjaśnia rolę drzew w życiu ludzi i zwierząt;
Wyjaśnia znaczenie takich słów, jak fauna, flora; rozpoznaje i nazywa zwierzęta i rośliny charakterystyczne dla środowiska leśnego;

– Poznaje przejawy działalności ekologicznej człowieka – tworzenie parków narodowych i rezerwatów przyrody;

– Uzasadnia, dlaczego należy szanować przyrodę i dbać o las;

– Segreguje śmieci do odpowiedniego worka;

– Wyjaśnia pojęcie : ekolog, recykling.

Kategorie: Żabki 2020

Skip to content