TEMATY KOMPLEKSOWE
1. WIOSENNE POWROTY (temat realizowany zdalnie)
2. WIOSNA NA WSI (temat realizowany zdalnie)
3. DBAMY O PRZYRODĘ
4. MOJA MIEJSCOWOŚĆ, MÓJ REGION
CELE OPERACYJNE:
Dziecko:
– Opisuje wygląd łąki wiosną oraz wygląd żaby, wyjaśnia znaczenie barwy ochronnej w życiu zwierząt ;
– Opowiada o obrazku, zachowując poprawność gramatyczną wypowiedzi;
– Rozpoznaje i nazywa zwierzęta z wiejskiego podwórka, poprawnie nazywa domy zwierząt hodowanych na wsi oraz rodzaj spożywanego przez nie pokarmu;
– Wyjaśnia znaczenie zwierząt hodowlanych w życiu człowieka, podaje przykłady wykorzystania wełny, włosia końskiego, piór, jajek, mleka
– Określa charakterystyczne cechy wełny;
– Poprawnie używa liczebników w aspektach kardynalnym i porządkowym;
– Rozwiązuje proste zadania matematyczne, wynik pokazuje na palcach lub rysuje za pomocą kropek;
– Obserwuje architekturę oraz piękno krajobrazu w miejscu zamieszkania;
– Wskazuje położenie swojej miejscowości i regionu na mapie Polski;
– Uczestniczy w zabawach słownikowych i gramatycznych; rozpoznaje herb oraz ciekawe miejsca;
– Wymienia zalety życia w małej miejscowości i w dużej miejscowości;
– Bada i porównuje masy przedmiotów: na oko, za pomocą wagi;
– Wypowiada się na temat znaczenia wody w przyrodzie, podaje sposoby jej oszczędzania, poznaje informacje na temat zanieczyszczeń zawartych w wodzie i ich wpływu na środowisko;
– Wymienia pierwszą głoskę w słowach herbata, Henryk;
– Wykonuje pracę z wykorzystaniem poznanej techniki – kolażu;
– Współpracuje w zespole;
– Uważnie słucha piosenki;
– Odpowiada na pytania dotyczące piosenki;
– Wypowiada się na temat konieczności ochrony środowiska przyrodniczego;
– Ćwiczy pamięć poprzez częste powtarzanie wiersza;
– Wymienia sposoby ochrony przyrody;
– Prawidłowo wykonuje przysiady;
– Sprawnie ustawia się w rozsypce i w szeregu;
– Podaje informacje na temat żab, ich wyglądu i pożyteczności;
– Wymienia etapy rozwojowe żaby, wyjaśnia znaczenie ochronnego ubarwienia żaby;
– Wypowiada się na temat związków przyczynowo-skutkowych zawartych w historyjce;
– Układa obrazki historyjki zgodnie z kolejnością wydarzeń,;
– Posługuje się liczebnikami głównymi i liczebnikami porządkowymi;
– Określa położenie przedmiotów w przestrzeni, stosując słowa: w, na, pod, za, obok;
– Łączy proste ruchy taneczne ze śpiewem- reaguje odpowiednimi ruchami na zmiany akompaniamentu;
– Wyjaśnia rolę drzew w życiu ludzi i zwierząt;
– Wyjaśnia znaczenie takich słów, jak fauna, flora; rozpoznaje i nazywa zwierzęta i rośliny charakterystyczne dla środowiska leśnego;
– Poznaje przejawy działalności ekologicznej człowieka – tworzenie parków narodowych i rezerwatów przyrody;
– Uzasadnia, dlaczego należy szanować przyrodę i dbać o las;
– Segreguje śmieci do odpowiedniego worka;
– Wyjaśnia pojęcie : ekolog, recykling.