ZADANIE 1. Budujemy zagrody dla zwierząt z wiejskiego podwórka
– Rysujemy na sztywnej kartce z pomocą rodziców różne wiejskie zwierzęta (po kilka z każdego rodzaju) i wycinamy je. Można też wykorzystać poniższe obrazki. ( trzeba kliknąć na obrazek, przytrzymać i przeciągnąć na pulpit i już można drukować)
-Budujemy z klocków zagrody dla zwierząt i umieszczamy w nich wycięte zwierzęta (do wyciętych zwierząt przyklejamy z tyłu wykałaczkę i wbijamy ją w plastelinę umieszczoną w nakrętce od plastikowej butelki).
– Przeliczamy, ile zwierząt jest w każdej zagrodzie.
– Rozwiązujemy z dziećmi proste zadania matematyczne np.:
- Z zagrody, gdzie są kurki, uciekły dwie . Ile kur pozostało w zagrodzie?
- Do zagrody z krówkami dokładamy 1, ile teraz jest krów w zagrodzie?
- Ile jest zwierząt razem?
- 3 owieczki wypuszczono na pastwisko. Ile zostało?
ZADANIE 2. Poznajemy produkty pochodzące z mleka – degustacja.
– kupujemy butelkę mleka
– obok mleka stawiamy produkty pochodzące z mleka (śmietana, ser, masło, twaróg, serek)
– wszystkie produkty próbujemy i określamy smak i zapach.
Podkreślamy wartości odżywcze produktów mlecznych.