TEMATY KOMPLEKSOWE

1. MOJA OJCZYZNA

2. POZNAJEMY KRAKÓW

3. ŚWIĘTO RODZICÓW

4. ŁĄKA W MAJU

5. NIBY TACY SAMI, A JEDNAK INNI

Wiersz i piosenka dla mamy i taty z okazji Waszego święta – do nauki w przedszkolu.

CELE OPERACYJNE

Dziecko:
– nazywa i opisuje wygląd polskiego godła i flagi narodowej, śpiewa refren polskiego hymnu,
– stosuje zwroty: jesteśmy Polakami, mieszkamy w Polsce, mówimy po polsku;
– wypowiada się na temat obchodów Dnia Flagi,

– wyjaśnia znaczenie słowa stolica, podaje jej nazwę i opisuje herb Warszawy,

– wymienia ważne i charakterystyczne miejsca znajdujące się w Warszawie,

– aktywnie uczestniczy w ćwiczeniach gimnastycznych,

– sprawnie liczy obiekty w zakresie 6 i więcej,
– wyjaśnia, jaka zabudowa jest charakterystyczna dla dużego miasta,
– wykonuje układ ruchowy do piosenki,
– reaguje na umówione sygnały,

– wskazuje położenie Polski na mapie Europy i podaje niektóre nazwy państw sąsiadujących z Polską,

– opisuje symbole Unii Europejskiej, koloruje rysunek flagi Unii Europejskiej,

– wymienia polskie symbole narodowe i podaje ich charakterystyczne cechy,

– maluje farbami na podkładzie z kaszy jęczmiennej,

– opis – opisuje rolę rodziców w swoim życiu, podaje informacje na temat rodziców,

– wym – wymienia cechy swojej mamy i swojego taty,

– wyko – wykonuje portrety rodziców pastelami olejnymi.

– aktywnie uczestniczy w ćwiczeniach gimnastycznych,
– układa zdania do obrazków, kończy rozpoczęte zdania,
– wypowiada zdanie w podanym rytmie,

– opowiada o ulubionych zajęciach, zabawach i sportach poszczególnych członków rodziny; wymienia nazwy zabaw, w które można się bawić z rodzicami w domu i poza nim,

– rozwiązuje proste zadania matematyczne

– formułuje pełne zdanie, łącząc czasownik z rzeczownikiem,

– wymienia zasady bezpieczeństwa obowiązujące podczas wspólnych zabaw, okazuje swoim rodzicom miłość i szacunek,
– podaje przykłady niespodzianek dla rodziców; wymienia czynności, w których wykonywaniu może pomóc mamie i tacie,
– tworzy formę przestrzenną: skleja rulon, wycina i przykleja elementy, zawiązuje wstążkę,

– śpiewa piosenki, recytuje wiersze, używając odpowiedniej intonacji głosu, gestu i mimiki.

– zna zabytki Krakowa

– słucha hejnału z Wieży Mariackiej

– uważnie słucha legend związanych z miastem Kraków

– zaznacza Kraków na mapie Polski

– ogląda, wącha kwiaty, słucha różnych odgłosów na łące, opisuje swoje wrażenia

– wymienia charakterystyczne cechy łąki wiosną

– nazywa kwiaty i zioła rosnące na łące, nazywa występujące na niej zwierzęta

– wymienia części kwiatu

– rozpoznaje i nazywa kwiaty występujące na łące

– dostrzega symetrię w kształtach owadów

– wyjaśnia pojęcie owady

– wyjaśnia znaczenie barwy ochronnej w życiu zwierząt

– wypowiada się na temat zjawiska tęczy, wymienia kolory występujące w tęczy

– odgaduje, skąd pochodzą przedstawione na zdjęciach dzieci; opisuje ich wygląd,

– wymienia prawa dziecka,
– z zainteresowaniem słucha informacji o innych kulturach,
– wykonuje pracę plastyczną na zadany temat za pomocą techniki kropkowanie.

odpowiada na pytania związane z treścią opowiadania, słucha z zainteresowaniem ciekawostek na temat kultury arabskiej,

– wypowiada się z szacunkiem o dzieciach innych ras,

– wyjaśnia pojęcia: tolerancja, akceptacja; podaje przykłady właściwego zachowania się wobec innych.

Kategorie: Żabki 2020