TEMATY KOMPLEKSOWE

1. WAKACYJNE PODRÓŻE

2. PROJEKT „SPORT”

3. POŻEGNANIA NADSZEDŁ CZAS

4. TO JUŻ LATO

CELE OPERACYJNE

Dziecko:

– wnioskuje na temat wakacyjnych podróży,

– podaje rozwiązanie zagadki, tworzy mapę skojarzeń od słowa wakacje,

– układa obrazek z części,

– poprawnie odpowiada na pytania związane z treścią wysłuchanego opowiadania, wypowiada się na temat ilustracji w książce,

– opisuje historię powstania bursztynu, podaje sposoby jego wykorzystania ,

– wskazuje na mapie wybrane miejsca letniego wypoczynku,

– podaje propozycje spędzania czasu wolnego latem,

– wypowiada się na temat swoich marzeń związanych z wakacjami,

– obserwuje prawidłowości, kontynuuje rozpoczęty rytm, układa szlaczki,

– rozróżnia i nazywa poszczególne części garderoby,

– opisuje obrazki: formułuje dłuższe zdania, wymienia nazwy dni tygodnia,

– zawiesza obrazki w prawym, lewym, górnym i dolnym rogu,

– wymienia nazwy miesięcy, pór roku oraz charakterystycznych cech poszczególnych cech pór roku,

– wymienia zasady zachowania, których należy przestrzegać w różnych miejscach wakacyjnego wypoczynku,

– samodzielnie formułuje pytania dotyczące wiadomości, które chciałoby pozyskać,

– rozpoznaje i nazywa dyscypliny sportowe, w których jest wykorzystywana piłka,

– wypowiada się na temat tradycji organizowania letnich igrzysk sportowych,

– wymienia letnie dyscypliny sportowe,
– wyraża chęć uprawiania sportu,
– poznaje zasady zdrowej rywalizacji, podaje przykłady właściwego zachowania sportowca i kibica,
– uważnie słucha muzyki poważnej, wypowiada się na jej temat,

– porusza się rytmicznie ze wstążką przy muzyce,

– dobiera odpowiednie kolory kojarzące się z latem,

– wykazuje inicjatywę twórczą,

– pokonuje lęk przed pobrudzeniem się farbkami podczas malowania farbkami.

Kategorie: Żabki 2020