TEMATY KOMPLEKSOWE :

  1. WETERYNARZ CZY LEKARZ?

2. SPORTY I ZABAWY ZIMOWE

3. TAJEMNICE KOSMOSU

CELE OPERACYJNE:

Dziecko:

  • wie, czym zajmuje się groomer,
  • wie, które akcesoria i przyrządy pasują do osób wykonujących wskazane zawody,
  • swobodnie wykorzystuje gesto-dźwięki, wymyśla dowolne figury taneczne,
  • zna nazwy wybranych zawodów; zna nazwy zawodów dawnych i współczesnych
  • wie, jak bezpiecznie bawić się na śniegu,
  • dzieli słowa na głoski; rozpoznaje i nazywa literę w, W: g, G; ; p, P małą i wielką, drukowaną i pisaną.
  • dodaje w dostępnym dla siebie zakresie; rozwiązuje zadania tekstowe,
  • aktywnie uczestniczy w ćwiczeniach gimnastycznych; wie, że ruch to zdrowie; dokładnie wykonuje ćwiczenia gimnastyczne,
  • potrafi zgodnie współpracować z rówieśnikami podczas zabaw przy muzyce; współpracuje z innymi dziećmi; bawi się z innymi.
  • wykonuje ruchy w rytmie melodii piosenki; wykonuje ćwiczenia ruchowe przy muzyce; rozwija poczucie rytmu,
  • wymienia wybrane sporty zimowe,
  • wypowiada się pełnymi zdaniami; wypowiada się zdaniami na określony temat,
  • uczestniczy w zabawach badawczych; wykazuje zainteresowanie prowadzonymi eksperymentami.
  • używa spójników: i, a,
  • odpowiada na pytania do opowiadania,
  • wymienia planety Układu Słonecznego,
  • rozpoznaje cyfrę 9; stosuje liczebniki porządkowe; określa kierunki i zapisuje ruch za pomocą kodu,
  • dostrzega, że zmiana kolejności, ustawienia nie zmienia liczby elementów;
  • potrafi wykonywać płynne ruchy, wykorzystując szyfonowe chusty,
  • wie, jak wyglądają rakieta, sonda kosmiczna, wahadłowiec i łazik marsjański,
  • zna wybrane ciekawostki o kosmosie,
  • wykonuje pracę plastyczną; jest zadowolone z efektu swojej pracy; sprząta swoje miejsce pracy,
  • potrafi poprawnie zadać pytanie; układa mozaikę na planszy,
  • uczy się piosenki Ciekawe zawody (sł. i muz. Jolanta Kucharczyk)
  • uczy się wiersza O miłości wśród słodkości- D. Gellner
Skip to content