TEMATY KOMPLEKSOWE

1. WIOSNA W OGRODZIE

2. BAJKI I BAŚNIE

3. DBAMY O ZIEMIĘ

4. JESTEM POLAKIEM I EUROPEJCZYKIEM

CELE OPERACYJNE

– rozpoznaje i nazywa narzędzia ogrodnicze

– nazywa czynności wykonywane w ogrodzie

– zauważa zmiany w wyglądzie obserwowanych  roślin

– wypowiada się na temat wiosennych kwiatów  (nazwa, kolor…)

– samodzielnie wykonuje prace plastyczne lub z niewielką pomocą

– układa z figur geometrycznych kwiaty – rozpoznaje i nazywa figury

– wie na czym polega zdrowe odżywianie

– wyjaśni pojęcie nowalijki

– bawi się w sposób bezpieczny na placu zabaw

– wypowiada się na określone tematy

– układa historyjkę obrazkową

– wie, że nie należy rozmawiać z obcymi

– koloruje farbami folię bąbelkową

– tańczy do muzyki

– nazywa słyszane dźwięki

– interesuje się książeczkami

– rozumie pojęcia: miłość, dobroć, zło

– wie jak wygląda globus

– wie co to jest ekologia

– wie, że należy dbać o przyrodę

– porównuje wielkość i posługuje się określeniami duży- mały

– zna wygląd i nazwy owadów

– wie, że  należy je chronić, szczególnie pszczoły

– łączy klocki tworząc budowle

– przelicza, koloruje

– wie na czym polega segregowanie śmieci

– dba o czystość otoczenia

– segreguje przygotowane śmieci

– bawi się zgodnie z własnymi zainteresowaniami

– zna nazwę swojego miejscowości i kraju

– zna symbole narodowe Polski (godło, flaga, hymn)

– rozpoznaje i nazywa symbole

– wie, że jest Polakiem i mówi w języku polskim

– Śpiewa pierwszą zwrotkę Hymnu Polski

– „Bajeczki” –  piosenka do nauki

– „Mały ekolog” –  wiersz do nauki

– Udział w ogólnopolskim projekcie ,,MAŁY MIŚ W ŚWIECIE WIELKIEJ LITERATURY” moduł I (realizacja projektu od 02 października 2023 do 24 maja 2024)

– Udział w projekcie ,,Z KICIĄ KOCIĄ MALUCHY ZAMIENIAJĄ SIĘ W ZUCHY”