TEMATY KOMPLEKSOWE

1. POZNAJEMY UKŁAD SŁONECZNY

2. W KARNAWALE

3. PIENIĄDZE – projekt

4. ZWIERZĘTA DŻUNGLI I SAWANNY

 

PIOSENKA DO NAUKI:

KAŻDY CHCIAŁBY BYĆ ODKRYWCĄ” (sł. i muz. J. Kucharczyk)

1. Znam już dobrze kraj nasz, Polskę, miasta, góry, morze.
Byłem także w innych krajach – zwiedziłem Europę.

Ref.: Chcę poznać cały świat:kontynenty, morza, oceany.
A kiedy już na Ziemi wszystko zwiedzę, rakietą w kosmos polecę.

2. Znam też inne kontynenty: Azję i Afrykę,

a niedługo także zwiedzę ogromną Amerykę.

Ref.: Chcę poznać cały świat…

3. Będę pływał wielkim statkiem, latał samolotem,

podróżował autokarem i jeździł autostopem.

Ref.: Chcę poznać cały świat…

 

WIERSZ DO NAUKI:

KARNAWAŁ” Zbigniew Dmitroca

W karnawale, w karnawale

Dookoła wielkie bale,

Gdy orkiestra pięknie gra,

Dobry humor każdy ma.

Bal maskowy, bal maskowy

Jest naprawdę pomysłowy,

Można przebrać się za jeża,

Krasnoludka lub rycerza.

Wszędzie sami przebierańcy,

Zorro w czarnej masce tańczy,

I Smerfetka razem z nim

Nie wiadomo kto jest kim…

W karnawale, w karnawale

Dzieci bawią się wspaniale,

W karnawale każdy chce

Tańczyć, śpiewać, bawić się.

 

CELE OPERACYJNE

DZIECKO:

– wypowiada się na podany temat, podejmuje próbę zdefiniowania pojęcia Karnawał

– zna tradycje związane z karnawałem: bale, kotyliony, przebranie

– próbuje recytować wiersz

– tańczy rytmicznie przy melodiach świata, tańczy podstawowy krok Samby

– wycina koronę (dziewczynki) i miecz (chłopcy) po śladzie.

– ozdabia estetycznie swoją pracę według własnego pomysłu,

– dobiera rekwizyty do postaci z bajek

– sprawnie wykonuje ćwiczenia: podskoki i skłony, ustawia się w rzędzie i w szeregu

– liczy do 10 i więcej

– segreguje według przeznaczenia i według cech jakościowych

– przygotowuje prezentację współdziałając w grupie

– prezentuje nabyte wiadomości i umiejętności,
– kontroluje swoje zachowanie, odważnie prezentuje się przed publicznością,

– buduje wielozdaniowe wypowiedzi na temat zrealizowanego projektu

– samodzielnie formułuje pytania dotyczące wiadomości, które chciałoby pozyskać,

– odszukuje polskie monety, wskazuje charakterystyczne znaki,
– aktywnie uczestniczy w zabawach badawczych.

– wypowiada się na temat historii polskich pieniędzy i sposobu ich wytwarzania, oszczędzania, wymienia sposoby przechowywania pieniędzy,

– podaje różnice pomiędzy wytwarzania polskich pieniędzy dawniej i obecnie,

– stosuje w praktyce słowa: awers, rewers,
wykonuje z masy mączno-solnej kształty monet, odciska awers i rewers.

– poznaje znaczenia nowych pojęć, zna obiekty i zjawiska związane z kosmosem, wymienia nazwy obiektów (gwiazdy i planety) wchodzących w skład Układu Słonecznego

– w skupieniu słucha opowiadania

– nadaje nazwy mieszkańcom różnych planet

– rozpoznaje planety Układu SłoneczNego, podaje ich nazwy

– formułuje dłuższe, poprawne wypowiedzi

– wymienia właściwości fizyczne sody, octu, oleju, barwnika, miesza składniki podczas eksperymentu, obserwuje proste reakcje chemiczne

– układa i opowiada historyjkę obrazkową z kolejnością zdarzeń

– wykonuje układ ruchowy do piosenki

– wyraża swoje wyobrażenia na rysunku; nakleja gwiazdki, tworząc układy gwiazd

– wskazuje Afrykę na mapie, wymienia zwierzęta zamieszkujące ten kontynent

– wypowiada się na temat ogrodu zoologicznego

– wymienia zasady zachowania obowiązujące w ZOO

– wymienia nazwy zwierząt egzotycznych, określa ich cechy charakterystyczne – wygląd i zwyczaje

– podaje wiadomości na temat zwierząt egzotycznych

– rozwiązuje i układa zagadki

– opisuje wybrane zwierzęta egzotyczne

Kategorie: Żabki 2020

Skip to content