Witam serdecznie …dziś porcja wiosennej , radosnej muzyki w wykonaniu Zozi- to nasza kwietniowa piosenka do nauki ale najpierw kilka zabaw i ćwiczeń :
* Ćwiczenia inhibicyjno-incytacyjne.
Przerwa w muzyce jest sygnałem do zatrzymania się, zaś powrót
akompaniamentu – do kontynuacji ruchu. Wykorzystujemy piosenkę Zozi.
1. Figurki.
Na przerwę w muzyce każde dziecko tworzy dowolną figurę.
2. Nakręcane zabawki.
Dzieci poruszają się zgodnie z akompaniamentem, naśladując wybrane zabawki. Na przerwę w muzyce
zatrzymują się w bezruchu.
3.Staraj się dotknąć.
Na przerwę w muzyce dzieci starają się dotknąć rzeczy wywołanej przez prowadzącą.
*Ćwiczenia oddechowe.
1. Piórka.
Za pomocą dmuchania (długich wydechów) dzieci starają się jak najdłużej utrzymać w powietrzu maleńki
kawałek papieru lub piórko (rzeczywiste lub wyimaginowane).
2. Zdmuchujemy pyłki.
Krótkimi, mocnymi, energicznymi dmuchnięciami dzieci „zdmuchują pyłki” z dłoni i rękawów.
3. Ciepło – zimno.
Dzieci uczą się świadomie regulować strumień powietrza; na zmianę dmuchają (zimno) i chuchają (ciepło)na swoje dłonie.
* Ćwiczenia słuchowe.
1. Co słychać?
a) Dzieci wyróżniają odgłosy z otoczenia ( szum drzew, samochody, dzieci bawiące się w ogrodzie,
rozmowy na korytarzu itp).
b) Dzieci rozpoznają odgłosy wywoływane przez prowadzącą ( uderzanie różnymi przedmiotami, pukanie,tupanie, klaskanie, szuranie, szelest papieru, klucze itp).
A teraz czas już na piosenkę :
1.Cała przyroda wraca do zycia,
mała biedronka wyjdzie z ukrycia
dzień z nocą wreszcie bitwę wygrywa
a do przylotu bocian się zrywa
REF: Wiosna, wiosna tak piękna i radosna
zobacz jak cały świat się budzi
kolory śmieją się do ludzi …
2. Brzoza z pąkami , tak uroczyście
przywita zaraz zielone liście
i nawet żaba budzi się w stawie
potem rechocze na świeżej trawie.
REF:Wiosna….
3. Mrówka zaczyna wiosenne biegi
mija hiacynty i przebiśniegi
skowronek spiewa o bazich kotkach
to jego pierwsza wiosenna zwrotka.
REF: Wiosna…
- Czy potrafisz wymienić jakie oznaki budzącej się do życia przyrody zamieściła w swej piosence Zozi?
- Postaraj się wykonać jak najbardziej radosny, wiosenny obrazek ilustrujący treść piosenki,zawierający jak najwięcej elementów.
- Pochwal się swoją pracą , wykonaj zdjęcie z pomocą dorosłego i prześlij nam proszę 🙂
A teraz czas się rozruszać …