Witajcie moje Biedroneczki.
Dziś w ostatni dzień tygodnia porozmawiamy na temat co kryje się w konarach drzew.
1. Powitanie zabawą paluszkową z wykorzystaniem rymowanki K. Sąsiadka „Ćwir, ćwir”.
Rodzic prosi dziecko o naśladowanie jego ruchów. Recytuje wierszyk, zbliża palce obu dłoni, tworząc dziobki, i jednocześnie zbliża do siebie obie dłonie. Następnie zahacza kciuk lewej dłoni o kciuk prawej dłoni, rozprostowuje palce, unosi dłonie w górę i porusza palcami. Rodzic powtarza zabawę kilka razy.
Ćwir, ćwir, ćwir ćwir ptaszki śpiewają.
Fyr-fyr, fyr-fyr ptaszki fruwają.
2. Karta pracy
Dziecko: czyta z Rodzicem tekst wyrazowo-obrazkowy (Rodzic czyta wyrazy, a dziecko podaje nazwy obrazków).
Rozmowa kierowana na podstawie tekstu.
– Dokąd wybrali się Olek i Ada z dziadkiem?
– Co zobaczyli na spacerze w parku?
– Dziecko: kończy rysować ptaki według wzoru
3. Rozwiązywanie zagadek.
Rodzic pokazuje dziecku obrazki przedstawiające: jaskółkę, wróbla, kukułkę. Czyta zagadkę. Dziecko patrzy na obrazki i podaje odpowiedź – odgaduje nazwę ptaka i wskazuje odpowiedni obrazek. Dziecko dzieli nazwy ptaków rytmicznie, na sylaby.
a) Ten ptaszek, co w górze robi kółka, nazywa się… (jaskółka)
b) Kiedy słyszę, że coś ćwierka, to już wiem, że chodzi o… (wróbelka)
c) Siedzi ptaszek na buku i powtarza: kuku, kuku. (kukułka)
4. Zabawa „Z czego budować gniazdo”.
Przygotujcie proszę: piórko, suchą trawę, kawałek tkaniny, patyczek, suchy liść.
Rodzic układa na stole przygotowane wcześniej przedmioty, z których ptaki mogą budować gniazda. Dziecko przygląda się elementom i je nazywa. Rodzic zakrywa zgromadzone przedmioty chustą, wyjmuje jeden z nich (tak aby dziecko nie zauważyło który), odsłania chustę i pyta, czego brakuje. Powtarza zabawę kilka razy.
5. Zabawa ruchowa „Ptaki śpiewają”.
Rodzic wyznacza linię startu, na której ustawia się dziecko. Staje naprzeciw niego, na drugim końcu pokoju. Naśladuje odgłos wydawany przez wybranego ptaka, np. kukułkę. Dziecko liczy głośno, ile razy zakuka rodzic, po czym wykonuje tyle samo kroków w jego stronę.
6. Praca plastyczna „ Ptaszek w gniazdku”.
Kochani, a teraz czas na waszą inwencję twórczą podczas ćwiczeń plastycznych.
– rysuj, mazakiem lub kredką, większe i mniejsze okręgi. Zwróć uwagę na poniższy obrazek jak prawidłowo (w którą stronę) kreślimy koło
– wytnij elementy ptaszka i przyklej wg wzoru
– przyklej listki, jajka i gotowe 😀
Czekam na zdjęcia z efektami Waszych prac 😀 Pozdrawiam i życzę miłego weekendu.