Kochani rodzice w tym roku szkolnym (2021/22) nasza grupa „Pszczółek” bierze udział w OGÓLNOPOLSKIM PROJEKCIE DZIAŁAŃ EDUKACYJNYCH – PRZEDSZKOLNE WYZWANIA BAZGROŁKÓW bazgrołkowe zabawy badawcze.
Poniżej zamieszczam Informator dla rodziców.
Ważnym elementem nauki poprzez zabawę jest rozwójdziecięcej pasji, odkrywania świata. Zajęcia przyrodniczo – badawcze są dla dzieci interesujące, bo wyjaśniają zjawiska z najbliższego otoczenia. Podczas takich zajęć dzieci zaspokajają swoją ciekawość oraz wzmacniają poczucie własnej wartości i pewności siebie. Zajęcia przyrodniczo-badawcze sprzyjają wielokierunkowej aktywności dziecka – zarówno technicznej jak i emocjonalnej, ponieważ zaskoczenie, zniecierpliwienie i moc entuzjazmu są ich nieodłączną częścią. Co więcej, uczą myślenia przyczynowoskutkowego. Wspólne eksperymentowanie jest świetnym narzędziem do wywołania efektu WOW, czyli momentu zaskoczenia, dzięki któremu najwięcej zapamiętujemy i uczymy się. Bazgrołki, czyli główni bohaterowie projektu zapraszają dzieci do wspólnej zabawy i rozwiązywania zadań podczas zaplanowanych spotkań. Swoje osiągnięcia dzieci zaznaczają w specjalnie przygotowanych księgach – BAZGROŁKOWE ZABAWY BADAWCZE – KSIĘGA MAŁEGO NAUKOWCA.
Zadania, zostały opracowane do wieku oraz możliwości dzieci (mogą być dowolnie modyfikowane) i przyjęły formę nauki poprzez zabawę, dzięki której możliwe będzie osiągnięcie zaplanowanych celów.
Zajęcia mają na celu rozbudzenie zainteresowań przyrodniczymi zjawiskami oraz lepsze ich zrozumienie, tworzenie sytuacji edukacyjnych umożliwiających rozwijanie twórczej postawy, jak również wyposażenie dziecka w wiedzę i umiejętności pozwalające mu zrozumieć zachodzące procesy. Przedszkolaki będą miały okazję zaobserwować różne zjawiska przyrodnicze podczas eksperymentów i doświadczeń. Dlaczego Bazgrołki? Dlaczego akurat Bazgrołki? Dlaczego nie potworki, krasnoludki, ufoludki… ? To proste! Niejednokrotnie prace plastyczne młodszych przedszkolaków to głównie bazgrołki. Zatem stworzenie własnego bazgrołka nie powinno sprawić dziecku trudności, bo nie ma brzydkich
bazgrołków, każdy jest niepowtarzalny… wyjątkowy… a z każdego narysowanego na kartce bazgroła można stworzyć super Bazgrołka!
Cel:
• rozwijanie u dzieci ciekawości otaczającym
światem przyrody;
Cele szczegółowe:
• zainteresowanie otaczającym światem,
• sprawianie radości z możliwości
eksperymentowania i działania,
• przestrzeganie ustalonych zasad w zabawach,
• poszukiwanie wiedzy o świecie,
• formułowanie spostrzeżeń i wniosków,
• posługiwanie się prostymi narzędziami,
• poprawne nazywanie badanych przedmiotów i
zjawisk,
• rozumienie rzeczywistości,
• pomoc w odkrywaniu potencjału dzieci,
• poznanie prostych zjawisk przyrodniczofizycznych poprzez przeprowadzanie prostych
doświadczeń,
• odkrywanie piękna i złożoności środowiska
przyrodniczego,
• rozwijanie spostrzegawczości, twórczości i
kreatywności,
• przestrzeganie zasad współdziałania przy
pracy,
• kształtowanie postaw proekologicznych w
różnych sytuacjach,