TEMATY KOMPLEKSOWE :
- Jesteśmy Polakami nasza Ojczyzna to Polska 02.05 – 06.05
- Z biegiem Wisły – Kraków 05 – 13.05
- Majowa łąka 16.05 – 20.05
- Cudownych rodziców mam 23.05 – 27.05
- Świętujemy Dzień Dziecka 30.05 – 03.06
CELE OPERACYJNE:
- zna znaczenie słów: ojczyzna, godło;
- kształtuje poczucie tożsamości narodowej;
- kształtuje poprawność wymowy poprzez ćwiczenia artykulacyjne
- wypowiada się pełnymi zdaniami na jej temat;
- zna historię powstania państwa polskiego.
- śpiewa hymn Polski;
- rytmicznie klaszcze podczas słuchania hymnu z jednoczesną recytacją tekstu;
- wystukuje przy pomocy grzechotek rytm hymnu.
- zna legendę związaną z miastem Kraków,
- rozumie znaczenie nowo poznanych słów związanych z wysłuchaną legendą,
- uważnie słucha tekstu przedstawionego przez nauczycielkę,
- rozróżnia dobre i złe zachowania bohaterów.
- potrafi wskazać położenie Krakowa na mapie Polski,
- potrafi wypowiedzieć się na temat treści legendy,
- potrafi rozpoznać i nazwać najważniejsze zabytki Krakowa,
- potrafi współpracować z innymi dziećmi z grup
- uściślenie wiadomości o środowisku przyrodniczym łąka i jej mieszkańcach,
- kształtowanie umiejętności wypowiadania się na temat obrazków, rozwijanie aktywności twórczej poprzez ekspresję słowną i ruchową,
- poznawanie możliwości wykorzystania własnego ciała do ćwiczenia kompozycji ruchowych z towarzyszeniem muzyki.
- wie, co to znaczy „z czegoś rezygnować dla kogoś”,
- potrafi wypowiedzieć się o uczuciach do rodziców,
- tworzyć mapę pojęciową za pomocą rysunków-symboli, rozumieć sens symboli,
- wytłumaczyć co oznacza słowo „rodzina”,
- wymienić członków rodziny i ich imiona.
- potrafi zaprezentować własne umiejętności: wokalne, recytatorskie, aktorskie, taneczne i techniczne,
- bierze udział w zabawach sportowych,
- wzmacnia więź uczuciową z rodziną,
- kulturalnie zachowuje się w czasie występów, pełni rolę współgospodarza placówki.
- dokonać operacji myślowych w zakresie liczenia i przeliczania do 5 i dalej,
- podać liczbę mniejszą lub większą od podanej.
- potrafi stosować liczebniki porządkowe podczas numerowania odpowiednich pięter w windzie,
- rozpoznawać cyfry i dopasowywać je do odpowiedniej ilości liczmanów
- doskonalenie umiejętności przeliczania liczebnikami głównymi i porządkowymi,
- porównywania, elementów w zbiorach w zakresie 6,
- utrwala pojęcia „para, tyle samo, mniej, więcej”.
- kształtuje zwinność poprzez przechodzenie przez otwory różnej wielkości oraz pod przeszkodami;
- prawidłowo porusza się na czworakach;
- wykonuje skłony w przód z szarfą w rękach
- ćwiczy duże grupy mięśniowe; ćwiczy mięśnie grzbietu
- prawidłowo porusza się na czworakach; porusza się w określonej przestrzeni bez potrącania innych; rozwija zmysł równowagi
- tańczy w parach po kole,
- prawidłowo reaguje na muzykę, słucha poleceń nauczyciela, potrafi wykonać odpowiednie figury taneczne.