TEMATY KOMPLEKSOWE:
1. KIEDY JESTEM SZCZĘŚLIWY? – LATO – CZAS ZABAWY
2. KOLOROWE LATO
3. ŻEGNAMY PRZEDSZKOLE
4. DO WIDZENIA!
CELE OPERACYJNE:
– WYPOWIADA SIĘ NA TEMAT ILUSTRACJI
– SPRAWNIE POSŁUGUJE SIĘ NOŻYCZKAMI
– WYKAZUJE SIĘ INICJATYWĄ I POMYSŁOWOŚCIĄ WYKONUJĄC PRACĘ PLASTYCZNĄ
– LICZY PRZYNAJMNIEJ DO 10 (6-LATKI)
– DODAJE I ODEJMUJE NA KONKRETACH (5-LATKI), W ZAKRESIE 10 (6-LATKI)
– SAMODZIELNIE DOBIERA KOLORY LATA
– MALUJE KWIATY I OWADY ŻYJĄCE NA ŁĄCE
– SIEDZI SPOKOJNIE NA KRZESEŁKU I SŁUCHA MUZYKI POWAŻNEJ
– ĆWICZY ODDECH, WYDŁUŻA FAZĘ WYDECHU
– RYTMICZNIE KLASZCZE
– REAGUJE NA ZMIANĘ TEMPA W MUZYCE
– PRZELEWA NA PAPIER ODCZUCIA, JAKIE MU TOWARZYSZĄ PODCZAS SŁUCHANIA MUZYKI
– BUDUJE DŁUŻSZE WYPOWIEDZI OPOWIADAJĄC O SWOICH EMOCJACH
– NAZYWA EMOCJE
– PRÓBUJE RADZIĆ SOBIE W TRUDNYCH EMOCJONALNIE SYTUACJACH
– WSPÓŁDZIAŁA W GRUPIE PODCZAS ZABAW Z SIGUMĄ ORAZ PODCZAS KONSTRUOWANIA GRY PLANSZOWEJ
– ZNA ZASADY BEZPIECZNEGO ZACHOWANIA SIĘ W CZASIE WAKACJI PODCZAS ZABAW: NAD MORZEM, W DOMU, NA ŚWIEŻYM POWIETRZU I PODCZAS RODZINNYCH WYJAZDÓW
– WIE, CO OZNACZA POJĘCIE SZCZĘŚCIE
– SŁUCHA UWAŻNIE OPOWIADANIA, WIERSZA
– TAŃCZY KROKI POLONEZA
– WIE, ŻE POLONEZ JEST POLSKIM TAŃCEM NARODOWYM
– OBSERWUJE WIOSENNĄ ŁĄKĘ
– KODUJE I DEKODUJE INFORMACJE
– ROZPOZNAJE ROŚLINY I ZWIERZĘTA NA ŁĄCE
– MALUJE WIOSENNĄ ŁĄKĘ
– ROZWIĄZUJE ZAGADKI
– ZNA ZNACZENIE SŁOWA ROZWAGA, ROZUMIANEGO JAKO UMIEJĘTNOŚĆ REALNEGO OCENIANIA SYTUACJI I WŁAŚCIWEGO ZACHOWANIA SIĘ W NIEJ, WIE, JAK ZACHOWUJE SIĘ KTOŚ ROZWAŻNY
– OCENIA POSTĘPOWANIE BOHATERA OPOWIADANIA
– RECYTUJE WIERSZE, ŚPIEWA PIOSENKI, TAŃCZY UKŁADY DO MUZYKI
W MIESIĄCU CZERWCU DZIECI UCZĄ SIĘ PIOSENEK, WIERSZY I UKŁADÓW TANECZNYCH NA ZAKOŃCZENIE ROKU SZKOLNEGO.