TEMATY KOMPLEKSOWE
1. JESIEŃ W SADZIE
2. JESIEŃ W OGRODZIE
3. KOLORY WOKÓŁ NAS
4. CO ZWIERZĘTA I PTAKI ROBIĄ JESIENIĄ?
5. WIEM, CO JEM I DLATEGO JESTEM ZDROWY
CELE OPERACYJNE
– rozróżnia i nazywa owoce rosnące w Polsce
– mówi wierszyk z pamięci
– liczy w zakresie 3
– poznaje owoce po smaku i zapachu
– dzieli owoce na jabłka, śliwki, gruszki
– nazywa przyniesione owoce – określa ich wielkość
– je z chęcią owoce i warzywa ze świadomością, że są źródłem witamin
– spożywa tylko umyte owoce
– rozpoznaje drzewa owocowe
– rozpoznaje bębenek i grzechotkę – próbuje grać na tych instrumentach
– rozróżnia i nazywa wybrane warzywa
– określa wielkość, kolor wybranych warzyw
– układa zbiory według jednej cechy (kształtu, wielkości, koloru)
– lepi z plasteliny i masy solnej
– zna pojęcie słowa: „zapasy”
– układa przedmioty wg koloru
– próbuje porównywać przedmioty pod względem kolorów
– tańczy do muzyki
– rozróżnia muzykę wesołą i smutną
– wymieni kolory tęczy
– wie, co to jest las i kto w nim mieszka
– wie, jak zachowywać się w lesie i dlaczego
– potrafi, wskazać domy niektórych zwierząt (jeż, wiewiórka, niedźwiedź) – nazywa domy niektórych zwierząt
– zna nazwy wybranych ptaków odlatujących na zimę
– określa położenie przedmiotów: nad, pod, na, wysoko, nisko
– porusza się rytmicznie do muzyki
– prawidłowo trzyma łyżkę, -potrafi posługiwać się widelcem
– właściwie korzysta z kubka bez rozlewania
– próbuje nowych potraw
– układa obrazek z kilku elementów
– rozpoznaje kolory: żółty, brązowy
– nakrywa do stołu,
– przyjmuje prawidłową postawę podczas spożywania posiłku,
– potrafi posługiwać się pojęciem „tyle samo”
– wie, co jest zdrowe, a co jest niezdrowe
– zna pory i nazwy posiłków spożywanych
– „Idą dzieci na spacerek” – piosenka do nauki
– „Wpadła gruszka do fartuszka” – wiersz do nauki
– Udział w ogólnopolskim projekcie ,,MAŁY MIŚ W ŚWIECIE WIELKIEJ LITERATURY” moduł I (realizacja projektu od 2 października 2023 do 24 maja 2024)