TEMATY KOMPLEKSOWE
1. ŚWIĘTO DZIECI
2. LATO, LATO, CO TY NA TO
3. CZYM PODRÓŻUJEMY
4. WAKACJE
CELE OPERACYJNE
– bawi się zgodnie z innymi dziećmi
– nazywa zabawki, łączy je w pary
– aktywnie uczestniczy w zabawach i konkursach
– zna właściwości piasku
– szybko ustawia się w pary
– wie na czym polega echo rytmiczne
– wyklaskuje podany rytm
– tańczy przy muzyce, maszeruje rytmicznie
– rozpoznaje i nazywa uczucia
– potrafi podskakiwać
– zna właściwości mydła, potrafi wydmuchać bańkę mydlaną, wyciąga wniosek, dlaczego bańka pęka
– koloruje wybierając różne kolory kredek
– samodzielnie dokonuje wyboru zabawy i zabawek
– rozumie znaczenie zachowania ciszy w czasie pobytu w przedszkolu
– rozpoznaje i nazywa pory roku
– chwyta piłkę oburącz
– rozpoznaje smaki: słodki, kwaśny, słodki
– używa zwrotu „dziękuję”
– wycina po linii prostej
– przykleja samodzielnie elementy „loda”
– obserwuje pogodę i wymienia cechy charakterystyczne
– nazywa zjawiska atmosferyczne
– naśladuje odgłosy deszczu i grzmotu za pomocą papieru
– rysuje symbole pogody
– wyciąga wnioski z obserwacji
– rozpoznaje i nazywa pojazdy
– mówi o przeznaczeniu pojazdów
– segreguje pojazdy wg wielkości
– nazywa pojazdy na ulicy
– nazywa pojazdy poruszające się w powietrzu
– sprawnie przykleja paski
– samodzielnie wykonuje samolot
– prawidłowo posługuje się przyborami do rysownia
– buduje logiczną wypowiedź nt. bezpiecznej podróży
– wycina pojazdy
– nazywa różne środki transportu
– rozumie pojęcia wolno – wolniej, prędko – prędzej
– układa pojazdy w mozaiki geometrycznej
– rozumie pojęcie „wakacje”
– potrafi na dłużej skupić uwagę
– zna zabawę w „Berka”
UTRWALENIE PIOSENEK I WIERSZY POZNANYCH W CIĄGU ROKU SZKOLNEGO