TEMATY KOMPLEKSOWE

1. ŚWIĘTO DZIECI

2. LATO, LATO, CO TY NA TO

3. CZYM PODRÓŻUJEMY

4. WAKACJE

CELE OPERACYJNE

– bawi się zgodnie z innymi dziećmi

– nazywa zabawki, łączy je w pary

– aktywnie uczestniczy w zabawach i konkursach

– zna właściwości piasku

– szybko ustawia się w pary

– wie na czym polega echo rytmiczne

– wyklaskuje podany rytm

– tańczy przy muzyce, maszeruje rytmicznie

– rozpoznaje i nazywa uczucia

– potrafi podskakiwać

– zna właściwości mydła, potrafi wydmuchać bańkę mydlaną, wyciąga wniosek,  dlaczego bańka pęka

– koloruje wybierając różne kolory kredek

– samodzielnie dokonuje wyboru zabawy i zabawek

– rozumie znaczenie zachowania ciszy w czasie pobytu w przedszkolu  

– rozpoznaje i nazywa pory roku

– chwyta piłkę oburącz

– rozpoznaje smaki: słodki, kwaśny, słodki

– używa zwrotu „dziękuję”

– wycina po linii prostej

– przykleja samodzielnie elementy „loda”

– obserwuje pogodę i wymienia cechy charakterystyczne

– nazywa zjawiska atmosferyczne

– naśladuje odgłosy deszczu i grzmotu za pomocą papieru

– rysuje symbole pogody

– wyciąga wnioski z obserwacji

– rozpoznaje i nazywa pojazdy

– mówi o przeznaczeniu pojazdów

– segreguje pojazdy wg wielkości

– nazywa pojazdy na ulicy

– nazywa pojazdy poruszające się w powietrzu

– sprawnie przykleja paski

– samodzielnie wykonuje samolot

– prawidłowo posługuje się przyborami do rysownia

– buduje logiczną wypowiedź  nt. bezpiecznej podróży

– wycina pojazdy

– nazywa różne środki transportu

– rozumie pojęcia wolno – wolniej, prędko – prędzej

– układa pojazdy w mozaiki geometrycznej

– rozumie pojęcie „wakacje”

– potrafi na dłużej skupić uwagę

– zna zabawę w „Berka”

 

UTRWALENIE PIOSENEK I WIERSZY POZNANYCH W CIĄGU ROKU SZKOLNEGO

Skip to content