TEMATY KOMPLEKSOWE

1. JESIEŃ W PARKU I W LESIE

2. ZWIERZĘTA JESIENIĄ

3. MOJA RODZINA I MÓJ DOM

4. DOMOWI  ULUBIEŃCY

5. KOLORY WOKÓŁ NAS

CELE OPERACYJNE

– wypowiada się prostymi zdaniami na określony temat,

– słucha opowiadania.

– przelicza w zakresie czterech,
– wie, że są grzyby jadalne i trujące.

– zaznacza pierwszą miarę taktu,
– uczestniczy w zabawach przy piosence.

– wykonuje ćwiczenia z przyborem gimnastycznym,

– aktywnie uczestniczy w ćwiczeniach ruchowych.

– wykonuje pracę plastyczną,
– wypowiada się na temat reprodukcji malarskich.

wie, w jaki sposób wybrane zwierzęta przygotowują się do zimy, wie, jak żyje i jak przygotowuje się do zimy jeż.

– segreguje przedmioty do odpowiednich szarf według instrukcji nauczyciela,

– zapamiętuje układy elementów.

– potrafi rozpoznać trójkąt wśród innych kształtów,

– nazywa członków rodziny

– zna kolory i je rozpoznaje w otoczeniu

– wymieni nazwy kolorów po zmieszaniu niektórych barw

– wymieni kolory tęczy

– potrafi wymienić nazwy zwierząt domowych.

– wie,co to jest schronisko dla zwierząt

– recytuje wiersz  ,,Jeż” Iwony Sallach

– śpiewa piosenkę ,,Kolorowe liście

– Rozpoczęcie projektu ,,Mały Miś w Świecie Wielkiej Literatury”, moduł II: SENSOMIŚ – od 07.10.2024 do 20.12.2024;

– Rozpoczęcie projektu: „Z Fenkiem w świecie wartości i emocji” – projekt edukacyjny wspierający rozwój społeczny i emocjonalny dzieci w wieku przedszkolnym, w oparciu o serię książek „Przygody Fenka”. Październik – „Szacunek”

•  czym jest szacunek, komu lub czemu  okazujemy szacunek

•  szacunek jako grzeczność, dobre maniery – używanie magicznych słów

•  szacunek do osób starszych, inności/odmienności, osób niepełnosprawnych

– Wprowadzenie wyrazów ( wyrazów z obrazkami) do nauki czytania globalnego:dom,auto, usta; but, lek, woda; las, pan, pani; kot, lala, jajo

– Zorganizowanie konkursu plastycznego dla przedszkola ,,Kapelusz Pani Jesieni” oraz prezentacja kapeluszy przed całym przedszkolem.

Skip to content