Wtorek: Cele: Dziecko: z uwagą ogląda film edukacyjny; zapoznaje się z wyglądem roślin łąkowych m.in.: koniczyny, kaczeńców oraz  ziół; rozpoznaje wybrane ekosystemy-łąka, dostrzega różnorodność w świecie przyrody- opisuje kolory łąki; wie dlaczego owady lubią kwiaty; wymienia mieszkańców łąki: rośliny i zwierzęta; dziecko tworzy ilustrację plastyczną w powiązaniu z treścią oglądanego filmu; sprawnie posługuje się poznanymi technikami – maluje farbami; dba o porządek w toku i po pracy;

Kochane dzieci na początek proszę Was o rozwiązanie zagadki: „Wiosną kolorowa, pełno kwiatów wkoło. Wiele tu owadów, wszystkim jest wesoło. Trawa się zieleni, pszczoła nektar spija. Dzieci grają w piłkę, czas tu szybko mija.” (łąka)

Dzisiaj wyruszymy na przygodę ze skrzatem Borówką (Skrzat Borówka dostaje zaproszenie na łąkę). Zapoznamy się z wyglądem różnych roślin oraz zwierząt występujących na łące.

Rozmowa na temat filmu. Rodzic zadaje pytania: Jakie zwierzęta odwiedziły łąkę? Jakie znane wam kwiaty rosły na łące? Co robiły zwierzęta na łące? Dlaczego owady lubią kwiaty? Uzupełnia i porządkuje wypowiedź dziecka. Zwraca uwagę na pożyteczną rolę owadów.

Rodzic dopowiada:

Owady lubią kwiaty, bo znajdują na nich pożywienie: pyłek i nektar. Jednocześnie przenoszą pyłek na inne kwiaty, co umożliwia ich zapylenie. To bardzo ważne dla kwiatów. Dopiero po zapyleniu bowiem mogą powstać owoce. To dlatego kwiaty przyciągają do siebie owady na różne sposoby, np.: poprzez piękne kolory, aromatyczny zapach i pyszny, słodki pyłek.

  1. Praca plastyczna Majowa łąka. Poniżej link z instrukcją pracy.

(Jestem pewna, że powstaną wspaniałe prace i czekam z niecierpliwością na wasze zdjęcia.)

Będzie potrzebna: niebieska kartka A4 oraz farby.

Kategorie: Wydarzenia