Zajęcia matematyczne „Życie na łące”.  Utrwalenie liczenia w zakresie 5.

1.Dzieci oglądają obrazek „Łąka”


Policz: ile jest dżdżownic na obrazku (1) – zrób tyle samo przysiadów              
· ile tam lata motyli? (1) – podskocz tyle razy, ile jest motyli
· ile jest biedronek? (1) – prześlij tyle samo całusków
· ile jest pszczółek? (4) – powiedz: bzz, tyle samo razy
· ile jest pająków? (1) – klaśnij tyle razy
· ile jest koników polnych i kretów razem? (2) – podskocz tyle samo razy   

Może potrafisz policzyć wszystkie owady żyjące na łące? Jeśli tak, to jesteś WIELKI!

2.Wytnij sylwety kwiatów korzystając z załącznika lub wytnij samodzielnie kwiaty w różnych kolorach, kształtach i wielkości. (Prosimy rodziców o pomoc  przy narysowaniu konturów kwiatów – dziecko wycina)

                 

Dzieci układają kwiaty na zielonej krepinie lub na zielonej kartce wg kolorów, potem według kształtów i wielkości. Za każdym razem przeliczają kwiaty.

3.Pomoce do zrobienia biedronki: dwa czerwone koła (na skrzydła biedronki), jedno małe czarne koło (na głowę biedronki) i jedno większe czarne koło, na które naklejone będą skrzydła biedronki, czarna kredka i klej.

Polecenie: Policz czerwone koła, policz czarne koła, policz duże koła, policz małe koła. Złóż dwa czerwone koła na pół, naklej na duże czarne koło, tak by powstały skrzydełka. Doklej do dużego, czarnego koła, od spodu – małe, czarne kółko (głowa biedronki). Rodzic klaszcze 2 razy – dziecko rysuje 2 kropki na skrzydełkach biedronki. Przeliczają, ile kropek ma biedronka. Rodzic klaszcze jeszcze 3 razy. Dziecko dorysowuje kropki i ponownie przelicza. Biedronka ma 5 kropek na skrzydełkach.

Naklejcie  biedronkę i wycięte kwiaty na zieloną krepinę lub kartkę tak, żeby powstała piękna, kolorowa łąka.

 Czekam na zdjęcia!

 

Kategorie: Wydarzenia

Skip to content