TO JUŻ KOLEJNY MODUŁ PROJEKTU ,,MAŁY MIŚ W ŚWIECIE WIELKIEJ LITERATURY, W KTÓRYM WZIĘŁY UDZIAŁ ,,MOTYLKI”.

Moduł ten realizowany był w dniach od 25 kwietnia do 5 maja. Wykonaliśmy kilka zadań:

Zadanie 1. Zorganizowanie misiowego kącika czytelniczego ,,Biblioteka”

Kącik zorganizowaliśmy w oparciu o publikacje z prywatnych biblioteczek dzieci – dzieci przyniosły swoje książeczki do przedszkola i wypożyczają je  na takich samych zasadach, jak wypożycza się książki z biblioteki. Każde dziecko ma swoją kartę czytelnika na której nauczyciel zapisuje datę wypożyczenia książki i tytuł oraz datę zwrotu książki do naszej biblioteczki. Nauczyciel również czyta dzieciom książeczki podczas odpoczynku po obiedzie.

Zadanie 2. Stworzenie rankingu dziecięcych hitów

Wspólnie wybraliśmy publikacje, które w  opinii dzieci są najciekawsze/najczęściej czytane/najatrakcyjniejsze. Wyboru dokonaliśmy z książek znanych dzieciom z przedszkola i  z kącika ,,Biblioteka” i czytanych w trakcie realizacji modułu. Dzieci stworzyły ranking, układając przy wybranej publikacji piłeczki. Ranking wygrała książka:

,,WIEWIÓRKI, KTÓRE NIE CHCIAŁY SIĘ DZIELIĆ”

Zadanie 3. Jak powstaje książka?

Poznaliśmy też  proces powstawania książki w oparciu o film edukacyjny „Jak powstaje książka?” przygotowany przez Bibliotekę Pedagogiczną w Sieradzu.

Zadanie 4. „Tak czy nie?” – zabawa dydaktyczna

Wzięliśmy udział w zabawie dydaktycznej ,,Tak czy nie?” Nauczyciel czytał pytania, gdy zdanie było prawdziwe – dzieci wstawały na TAK, gdy  fałszywe –  siadały na NIE.

•  Gdy chcemy kupić książkę, idziemy do księgarni.

•  Książka jest ciekawsza, gdy malujemy w niej swoje obrazki.

•  Osoba, która drukuje książki, to kolejarz.

•  Książki oglądamy, przekładając kartki brudnymi rączkami.

•  Książka ma kartki z papieru, z których można zaginać rogi.

•  Ilustrator tworzy ilustracje do książek.

•  Książka jest ciekawsza, gdy malujemy w niej swoje obrazki.

•  W księgarni możemy kupić książeczki.

Zadanie 5. Tworzenie „Misiowego Bajarza”

Stworzyliśmy również książeczkę ,,Misiowy Bajarz”. Do jej napisania wykorzystaliśmy karty przygotowane przez panią Karolinę Ząbczyk. Misiową książeczkę napisaliśmy i zilustrowaliśmy z wykorzystaniem metody storyline. Podstawę zajęć prowadzonych tą metodą stanowi fabuła, czyli historyjka. Jest ona wstępem i pretekstem do właściwych zajęć. Z nią związana jest najważniejsza: aktywność dzieci. Przez kilka kolejnych dni dzieci poznawały fragmenty historyjki. Po każdym wysłuchanym epizodzie odbyła się rozmowa prowadzona w oparciu o przygotowane przez nauczyciela pytania kluczowe. Podsumowaniem była aktywność dzieci czyli zadania praktyczne związane z danym epizodem np. pantomima. Potem wymyśliliśmy własne opowiadanie. Dzieci z pomocą nauczyciela układały zdania, które następnie ilustrowały. Każde dziecko zilustrowało jedno zdanie. Tak powstał ,,Misiowy Bajarz”.

Fotorelacja z modułu ,,Misiowy Bajarz”
Kategorie: Motylki 2021