TEMATY KOMPLEKSOWE
1. W PRZEDSZKOLU
2. JESTEM BEZPIECZNY
3. POMOCNA DŁOŃ
4. KOSZYK PANI JESIENI
CELE OGÓLNE:
– POZNANIE WSPIERAJĄCEJ ROLI SŁÓW I ROZMOWY;
– KSZTAŁTOWANIE UMIEJĘTNOŚCI SŁUCHANIA I KULTURALNEGO PROWADZENIA ROZMOWY;
– UŚWIADAMIANIE ROLI WŁAŚCIWEGO ZACHOWANIA W RÓŻNYCH SYTUACJACH;
– POSZERZANIE ZASOBU SŁOWNICTWA DZIECI W ZABAWIE SŁOWOTWÓRCZEJ;
– KSZTAŁTOWANIE PERCEPCJI SŁUCHOWEJ- ODSZUKIWANIE SŁOWA W SŁOWIE;
– POZNANIE ZASADY OZNACZANIA STRONY PRAWEJ I LEWEJ U INNEJ OSOBY;
– ROZWIJANIE ŚWIADOMOŚCI W SCHEMACIE CIAŁA W ODNIESIENIU DO INNEJ OSOBY I UMIEJĘTNOŚCI PORUSZANIA SIĘ W PRZESTRZENI;
– PRZEKŁADANIE RYTMU NA RUCH;
– PAMIĘCIOWE OPANOWANIE WIERSZA „FELEK”;
– ROZWIJANIE SPRAWNOŚCI MANUALNEJ;
– WPROWADZENIE POJĘCIE DOBRE MANIERY
– USTALENIE PODSTAWOWYCH ZASAD ZACHOWANIA W GRUPIE
– ROZWIJANIE UMIEJĘTNOŚCI BUDOWANIA ZDAŃ POPRAWNYCH GRAMATYCZNIE
– RÓŻNICOWANIE POJĘĆ PRAWO, LEWO
– POZNANIE SŁÓW, RYTMU I MELODII PIOSENKI „PLANETA DZIECI”
– WPROWADZENIE POJĘCIA ODWAGA
– WPROWADZENIE PIOSENKI DO NAUKI „ZAWODY”
– UTRWALENIE ZASAD PRZECHODZENIA PRZEZ JEZDNIĘ
– ROZWIJANIE UMIEJĘTNOŚCI PRZEKSZTAŁCANIA RYTMU RUCHOWEGO W GRAFICZNY
– DOSKONALENIE UMIEJĘTNOŚCI ROZPOZNAWANIA I PODAWANIA NAZW KRAJOWYCH WARZYW I OWOCÓW
– KSZTAŁTOWANIE U DZIECI POSTAW PROZDROWOTNYCH
– DOSKONALENIE UMIEJĘTNOŚCI KLASYFIKOWANIA PRZEDMIOTÓW WG CECH
– ĆWICZENIA DODAWANIA I ODEJMOWANIA NA KONKRETACH
– WYCIECZKA DO LASU
– ĆWICZENIA SŁUCHU FONEMOWEGO- WYBRZMIEWANIE PIERWSZEJ I OSTATNIEJ GŁOSKI ORAZ WSZYSTKICH GŁOSEK W SŁOWACH 3,4-GŁOSKOWYCH
OMAWIANE WARTOŚCI WE WRZEŚNIU:
- DOBRE MANIERY
- ODWAGA
- ZDROWIE