TEMATY KOMPLEKSOWE
1. ROBIMY PRZETWORY
2. IDZIE JESIEŃ PRZEZ ŚWIAT
3. PODGLĄDAMY, CO ROBIĄ ZWIERZĘTA I OWADY JESIENIĄ
4.TRADYCJE NASZEGO REGIONU
Cele operacyjne:
– wie, jakie są charakterystyczne cechy jesieni
– poznaje rodzaje grzybów, wie, że są grzyby jadalne i niejadalne
– potrafi opowiadać o swoich przeżyciach
– maluje farbami „Las jesienią”
– przelicza w zakresie 10
– poznaje litery: o,O; a, A; m,M;l, L
– zna cyfrę 1,2
– zna zasady zachowania się w miejscach publicznych i bezpieczeństwa podczas wycieczki
– zna nazwę swojego kraju oraz jego stolicę
– zna swój adres zamieszkania
– rozpoznaje symbole narodowe
– śpiewa piosenkę ,,Reggae kasztan” przy akompaniamencie gitary
– przygotowuje zapasy na zimę: suszy owoce, kisi kapustę, ogórki, robi kompoty w słoikach
– przestrzega zakazu bawienia się nieznanymi lub znalezionymi przedmiotami
– wymienia zwierzęta zapadające w sen zimowy
– wyjaśnia, dlaczego zwierzęta zapadają w sen zimowy,
– wyjaśnia, co to hibernacja
– rozumie potrzebę niesienia pomocy owadom przed zimą „Domki dla owadów”.