Piątek: Cele: Dziecko: rozpoznaje wybrane ekosystemy -łąka, pole; przyporządkowuje poszczególne elementy przyrody ożywionej do konkretnych ekosystemów-pole, łąka; układa zagadki o mieszkańcach łąki i pola, rysuje proste szlaczki cieniowane, grubą i cienką linią na dużej płaszczyźnie; poprawnie trzyma przybory do pisania; sprawnie posługuje się mazakami-odpowiedni nacisk dłoni, precyzyjne ruchy;
Co już wiemy o polu i łące? Dzisiaj będziemy układać i rozwiązywać zagadki o mieszkańcach łąki i pola.
Proszę by dzieci miały przed sobą ilustracje przedstawiającą łąkę.
Zadanie 1: Wymyśl zagadkę o którymś z mieszkańców pola czy łąki. Pomoże ci w tym ilustracja. Zadaj zagadkę rodzicowi. Możesz zacząć tak: Zwierzę o którym myślę ma długie uszy….. lub Żyje pod ziemią i spulchnia glebę …. ( dalej może rodzic ułożyć zagadkę a dziecko odgaduje o którym zwierzęciu, roślinie mowa).
Zadanie 2: Popraw kolorowymi mazakami po śladzie.Potrzebne będą mazaki piszące cienko i grubo. Jeden szlaczek zrób grubym mazakiem a drugi cienkim (i tak na przemian).